Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Holy Paladin PvE guide

YaSa22

Fahri Üye
Fahri Üye
Katılım
12 Temmuz 2014
Mesajlar
2,293
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
GTA
Şimdi öncelikle 3.2 (Trial of Crusader) patch’inde Paladine ne gibi yenilikler gelmiş onları görelim ve inceleyelim.



1-)Bildiğiniz gibi Replenishment 3.2 de nerf yedi, önceden saniyede maksimum manamızın % 0.25’ini kazandıran (1 saniyede %1.25) replenishment şuanda 5 saniyede bir işliyor ve %1 maksimum mana getiriyor, ufak gibi görünen bir nerf olsana genel olarak bütün healerları etkilediği aşikar. Maksimum mana ve paladinin mana regeninin nelere bağlı olduğunu bir önceli rehberimde ayrıntılı olarak açıklamıştım.


2-)Divine İntellect: Artık bu talent’e 5 puanımızı harcadığında %15 yerine %10 intellect kazandıracak, yani totalde %5 lik bir kaybımız var.

3-)Illumination: Attığımız her critical healing spell’in base mana cost’unun %60’ını geri kazanıyorduk bu paladinin en büyük mana kaynağıydı ve sizinde bildiğiniz gibi spell crit paladinin en önemli statıydı neredeyse.

Şuanda illumination %30 geri dönüm sağlıyor, bunu açıkçası büyük bir nerf olarak değerlendiriyorum.


Bu nerflerin yanı sıra oynayış tarzımızı değiştirmemizi gerektiren büyük bir buff ve itemlerdeki stat değişikliklerini sıralayalım.


1-)Beacon of Light: Bildiğiniz üzere beacon of light efektif healingimizi direk olarak beaconu attığımız kişiye aktaran genellikle kendimize yada 2 tankın bulunduğu fightlarda cross sekilde 2 paladinin birbirinin karsıt hedeflerine attıkları bir büyüydü.

Artık Beacon of Light efektif healing’in yanı sıra yaptığımız overheal’i de kapsıyor ve atılan tüm heal’ı hedefe direk olarak yansıtıyor,bu açıkçası paladinin raidlerde raid heal’e daha fazla yardım etmesine olanak sağlayan bir buff ancak hala istenilen seviyede değil benim görüşüme göre.

Beacon of light’ attığınız heal’ı 1.5 sn sonra hedefe iletir, toc ve ulduarda bazen 1.5 sn lik gecikme tankın kesin ölümüyle sonuçlanabilir, ilk açıklandığında bu 1.5 sn lik gecikmenin kaldırıldığı duyrulmuştu lakin suan hala bu gecikme var ve bu durum raide istediğimiz gibi dönmemizi engelliyor.

Bunun yanı sıra range’i 60 yard’a çıkarılan beacon of light oldukça kullanışlı bir skill.

2-) Sacred shield: Sacred shield attığımız target’a atılan flash of lightlar aynı oranda bir healing over time etkisi bırakıyor ve bu etki 12 sn sürüyor. Örneğin 8k flash of light critledik +8k 12 sanıye icerisinde heallamaya devam edecek. Tier 9 4 parca set bonusu bu özelliği 2 katına çıkartıyor, açıkçası oldukça yararlı bir bonus.

Bunun yanı sıra itemlerdeki mp5 değerleri artırıldı ve blizzard artık mp5 ‘in bizim için önemli bir hale gelmesini istiyor.Buna ben pek katılmıyorum,detaylı olarak aşağıda anlatacağım.

İtemler:

Öncelikle yeni tier setini çokta beğendiğimi söyleyemeyeceğim, önceki setlerde verilen haste ağırlığı yerini crit’e bırakmıs ve kafalık/shoulder benim istediğim gibi, statlarını öncelikte tutan ve sp/haste/crit ‘i bir arada bulunduran itemleri tercüh eden benim gibi oyuncular için çok iyi bir set değil ancak 4 parca 245 item level’ı olan bir set bütün statlarınızı dengeleyecektir.

Blizzard’ın istediği oyunculara end game’a ulaşana kadar statlarıyla sürekli oynama fırsatı sağlamak ve hiçbir zaman maksimuma çıkmamalarını sağlamak, 4 parca 258 lvl’lık set sahibi olduğunuzda ve bunun yanı sıra heroıc dropları üstünüze giydiğinizde, ne tank yatacak nede mananız bitecek ancak bunları alana kadar sürekli gemlerinizle enchantlarınızla oynayacak,cd lerinizi akıllı kullanmaya çalışacak her bulduğunuz fırsatta mana save oynamak zorunda kalacaksınız  maalesef blizzard’ın bu huyuna yapacak herhangi bir şeyimiz yok.

Gemler:

Bildiğiniz gibi 3.2 de oyuna epic gemler eklendi be Tbc ile kıyaslarsak bunları edinmek çok kolay, 10k honor,10 badge of heroism yada Ah den çok ucuz fiyatlara alabileceğiniz, alchemistseniz transmute ile günde 1-5 arası edinebileceğiniz, titanium ore prospect ederek (jewelcrafting) sahip olabileceğiniz bu gemleri kullanmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.

4 intellect ne artırır, 5 mp5 bana ne katar ki? Sorularından kaçının ve itemlerinizi bu yeni gemlerle döşeyin kesinlikle kazançlı çıkan siz olacaksınız.

-3.2 ile jewelcrafting mesleğine genel olarak bir nerf geldi bildiğiniz üzere, artık jewelcrafterların özel gemleri prismatic olma özelliğini yitirdi ve hepsinin ayrı renkleri var bu sebepten dolayı bizlerinde artık meta gemlerin çalışması için takmamız gereken gemler var.

Kullandığımız meta gem 21 ınt+ chance restore mana on spelcast veren insightful earthsiege diamond ve 1 kırmızı 1 sarı 1 mavi gem’e ihtiyaç duyuyor bu ihtiyaçlar için kullanmanızı tavsiye edebileceğim gemler şu şekilde

Mavi için: 10 Intellect+ 5 Mp5 yada 10 stats(prismatic gem)

Sarı için: Klasik gem’imiz olan 20 Int

Kırmızı için: 10 stats(prismatic gem) yada 12sp+10 ıntellect

Genel olarak hala maksimum intellect değerine çıkmaya çalışıyoruz ve çoğunlukla kullanacağımız gemler sarı 20 Int gemleri olacak, ancak itemlerin verdiği bonuslar 5sp’nin üzerindeyse mavi slotlara 10 Int+ 5mp5 gemi takarak mp5 oranınızı dengelemenizi tavsiye ederim.


Glyphler:

3.1 de benim kullandığım klasik glyphler : Seal of Wisdom, Holy shock ve Holy light’tı, hala bu glyph üçlüsünü kullanıyorum çünkü holy shock sıklıkla kullandığım bir spell.

Ancak size 3.2 de Seal of wisdom,beacon of light , holy light üçlüsünü önerebilirim, beacon of light sürekli tankın yada herhangi bir target’ın üzerinde olacağından 30 sn lık uzun süren BoL size oldukça mana kazandıracaktır.


Talent:

3.1 Ulduar patch’inde Hard model ar için sıklıkla 51/20/0 defansif talent agacını kullandık ve raidin divine sacrifice’a oldukça ihtiyacı vardı, Toc için twin walkyr dışında açıkçası bu talent buıldın kullanılmasının kesin olduğu bir ecounter olduğunu düşünmüyorum, bu bakımdan klasik 51/5/15 talent’ını tekrar kullanmayı düşünebilirsiniz. Kesinlikle tavsiye edeceğim şey ise dual holy oynamanız 51/5/15 ve 51/20/0 ‘ı beraber kullandığınızda raidinizin baksa hiçbir buıld’e ihtiyacı kalmayacaktır (yinede bazı özel durumlar için çeşitli değişik buıldler kullanabilirsiniz)


51/5/15 :

Linkleri sadece kayıtlı üyeler görebilir. Linkleri görebilmek için Üye Girişi yapın veya ücretsiz olarak Kayıt Olun



51/20/0 :

Linkleri sadece kayıtlı üyeler görebilir. Linkleri görebilmek için Üye Girişi yapın veya ücretsiz olarak Kayıt Olun



Son sözler, Holy paladin ve geleceği:

Holy paladin 3.2 patchiyle beraber açıkçası zaten önemli olan yerini iyice sağlamlaştırdı ancak class’ımızın kendi içinde çıkmazları var. Öncelikle Illumination nerf’i bizim raidlerde mana sıkıntısı çekmemize sebep oluyor ve bizi divine plea kullanımına sevk ediyor, divine plea’nın Avenging Wrath olmadan kullanılması açıkçası healingimizin oldukça düşmesiyle sonuçlanıyor (divine plea %50 attığımız heal’i düşürür). Mp5 kullanımı halen paladinde en önemli statlar’dan biri değil ancak gem ve item olarak desteklememiz gerekiyor, şuan için kesinlikle sabit bir int gem abanması sorunu çözer diyemiyoruz (3.1 de kesin çözümdü).

Paladin’in attığı spell’lerin kendi bonus healing ile scale olma oranı oldukça düşük bu bizim critlemediğimiz taktirde açıkçası tanklar yada diğer kişiler için yeterli bir heal atamadığımızı gösteriyor, özellikle bazı 10 man ve 25 manlerde kesinlikle critlemeniz gerekmekte ve bunun için hala spell crit oldukça önemli bir stat, replenishment nerfine ve divine plea’yı az kullanmamıza rağmen büyük bir mana pool bizim için hala olmazsa olmaz ve haste rating bizim için oldukça önemli.Ancak ne shaman gibi mp5+haste yüklenebiliriz, ne pri ve druıd gibi spell powerı oldukça yükseltebiliriz. Şu an için paladinden istenen tek şey denge ancak kendi içinde bunu sağlamak mümkün değil, divine plea’yı eski %25 lik haline çevirmek paladini beklide oyunun en iyi healing class’I haline getirecek ve blizzard bunu göze alamaz.

Blizzard her class’ın her işi belirli oranda yapmasını istiyor, shamandan bir tank healer yaratmaya çalıştığı dönemlerde paladinin raid healinge yönelmesini istediği dönemlerde bunu kanıtlıyor, ancak mekanikler bunların ancak sınırlı şekilde olmasına izin veriyor ve paladin şuan ne dengede ne çok güçlü nede çok ezik, açık konuşmam gerekirse paladine 3.1 patchınde gelen bir çok teğkiden sonra blizzard biraz vuracakken öldürdü ve bu ıllumınatıon nerf’ini getirdi  yinede önümüzdeki patchlerde biraz daha efektif ve dengeli hale geleceğinden şüphem yok class’ımızın.

Her geçen gün fightlar hızlanıyor ve anlık kararlar istiyor, blizzard bizleri statlarımızı düzenlememiz ve bir makine gibi heallememiz için zorluyor, açıkçası ulduar ve toc da healer oynamak oyunun beklide en zor işi,bir yandan da en zevklisi.

Rehberimi burada bitirirken sizlere söylemek istediğim birkaç şey var, ilk rehberimden sonra yaptığınız yorumlar açıkçası beni oldukça gururlandırdı,yine bu rehberin 3.2 versiyonunu yazmam içinde bir çok p.m geldi ve bu ilgi beni oldukça mutlu ediyor.Sürekli okuyan ve araştıran bir wow kitlesine sahip olmak ülkemizin wow üzerinde ileride söz sahibi olacağına dair umutlarımı inanın arttırıyor. Can sıkan bir nokta ise bana gelen bazı p.m lerde gereksiz övgüler ve benim en iyi olduğuma dair bazı yorumlar ayrıca guıldlerine katılmamı isteyen bazı değerli arkadaşlarım oldu, onlara buradan teşekkür ediyorum ancak şüphesiz olan bir şey varki şuan bu forumu okuyan bir çok insan class’ını en az benim kadar biliyor ve severek oynuyor,eminimki aşağı yukarı hepimiz aynı heal’i atıyoruz ve aynı emeği harcıyoruz, wow-armory’i oldulça kurcalayan bir insan olarka söyleyebilirimki genelde item tercihlerimiz ,gem seçimlerimiz ve talentlerımız dünyadaki diğer örneklerden farksız ve gerçekten oyunu bilerek oynayan oyunculara sahibiz.Benim farkım biraz daha paylaşımcı olmam 

Kişisel olarak oyunu end game oynayan ve end game itemlere sahip olan, ve yeni başlayan arkadaşlar için bu item seçimlerini,talentleri ve enchant/gem tercihi gibi konularda bilgi sahibi olabileceğiniz bir çok arkadaşım var,kendilerinin bazılarıyla kişisel olarak bir diyalog sahibi olmasamda Catastrophe guildinden Karandin, Tyrants’tan Strifium ve Shine guildinden Thoras benimde zaman zaman incelediğim ve beğendiğim oyunculardır, eminimki oyuna yeni başlayan arkadaşlarımız benden ve onlardan çok şey öğrenebilir tecrübelerinize yenilerini ekleyebilirsiniz.Lütfen adını bilmediğim arkadaşlar beni yanlış anlamasın ve cahilliğime versin 

3.1 rehberimde okuyacağınız ve bana gelen p.m lerdede açıklama gereği duyduğum bir konu ise artık Arise guıldınde oynamıyor olduğumdur, Arise guildinden ayrıldıktan sonra bir süre Simulacrum(lightning’s blade –eu) guıldınde oynadım, şuan Denovo guıldinin bir üyesiyim ve twisting nether serverında bulunmaktayım.Bana buradan p.m yoluyla ulaşabileceğiniz gibi oyun içinde genelde 16.00-03.00 arası ulaşabilirsiniz, lütfen tartışmak istediğiniz yada sormak istediğiniz bir konu olduğunda çekinmeyin, unutmayın ki bilgi ancak paylaşıldığında değerlidir.
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst