Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

WOTLK Tanklara Yararlı Bilgiler

YaSa22

Fahri Üye
Fahri Üye
Katılım
12 Temmuz 2014
Mesajlar
2,293
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
GTA
Blizzard WOTLK ile warrior'u raidler'de çok daha aktif ve kullanışlı bir hale getirmiştir.Warrior'ın genel threat mantığı yerine yüksek dps ile agro sağlama ve savunma, atakları savuşturmada çeşitli yenilemelere gidildi.

Öncelikle Protection ağacındaki talentlarımızı tanıyalım

Protection tree :

Improved Bloodrage : Bloodrage açıldığında rage kazanımını %50 arttırır. 2/2 talent

Shield Specalization : Block şansını %5 arttırır, her başarılı Block sonrasında %100 şansla 2 rage kazanımı sağlar. 5/5 talent

Improved Thunderclap : Thunder Clap özelliğinin rage kullanımını 4 düşürür, verdiği hasarı %30 arttırır, yarattığı slowing effecti %10 arttırır. 3/3 talent

Incite : Heroic Strike, Thunder Clap ve Cleave özelliklerini kritleme şanslarını %15 arttırır. 3/3 talent

Anticipation : Dodge şansını %5 arttırır. 5/5 talent

Last Stand : Aktif edildiğinde max healthin %30 u kadar maximum health'i arttırır, bu etki 20 saniye sürer ve süre sonunda kazanılan health kaybedilir. 1/1 talent

Improved Revenge : Revenge özelliğinin verdiği damage i %20 arttırır. %50 şansla Revenge özelliğinin stun olabilen düşmanı 3 saniye boyunca Stun etme şansı verir. 2/2 talent

Shield Mastery : Block value değerini %30 arttırır. Shield Block özelliğinizin CD sini 10-20 saniye kısaltır. 2/2 talent

Toughness : Tüm itemlardan kazanılan armor değerini %10 arttırır. yavaşlatıcı efektlerin süresini %30 kısaltır. 5/5 talent

Improved Spell Reflection : Spell ler tarafından vurulma şansınızı %4 azaltır. Kullanıldığında en yakınınızdaki 4 parti arkadaşınıza gelen ilk spelli geri yollayacaktır. 2/2 talent

Improved Disarm : Disarmın özelliğinin CD sini 20 saniye kısaltır. Hedefin Disarm kaldığı süre boyunca %10 daha fazla damage almasını sağlar. 2/2 talent

Puncture : Sunder Armor ve Devastate özelliklerinin harcadığı rage puanını 3 puan azaltır. 3/3 talent

Improved Disciplines : Shield Wall, Retaliation ve Recklessness özelliklerinin CD lerini 60 saniye kısaltır. 2/2 talent

Concussion Blow : Hedefi 5 saniye hareketsiz bırakır. (75/100 x AP) kadar bir damage verir.

Gag Order : Shield Bash ve Heroic Throw özelliklerinizin %100 şansla hedefi 3 saniye boyunca silence etme şansı verir. Ayrıca Shield Slam özelliğinin verdiği damage i %10 arttırır. 2/2 talent

One Handed Weapon Specialization : Tek el silahların hasar vermesini %10 arttırır. 5/5 talent

Improved Defensive Stance : Defensive Stance da iken alınan bütün spell damage %6 azalır. Ayrıca herhangi bir atağı Block, Dodge, Parry yaptığınızda %100 şansla enrage altına girer ve 12 saniye boyunca yapılan tüm hasar %10 artar. 2/2 talent

Vigilance : Focuslayarak korumanız altına aldığınız party, raid arkadaşınızın aldığı damage i %3 düşürür, yarattığı threatin %10 unu siz alırsınız ve koruma altındaki kişinin atakları tauntun cooldown'unu yenileme şansı verir.Bu efekt 30 dakika sürer ve o an için yalnızca tek hedefte kullanılabilir. 1/1 talent

Focused Rage : Tüm offensive özelliklere ait rage harcamalarını 3 puan düşürür. 3/3 talent

Vitality : Toplam Strength ve Stamina %6, Expertise puanınız da 6 puan artar. 3/3 talent

Safeguard : Intervene yapılan parti hedefinin alıcağı hasarı 6 saniye boyunca %30 azaltır. 2/2 talent

Warbringer : Charge özelliğinin bütün stance'lerde kullanımını sağlar. Charge, Intercept ve Intervene özelliklerinin kullanımı sonrasında bütün hareket kısıtlayıcı efektlerden warrior'ın kurtulmasını sağlar. 1/1 talent

Devastate : Sunder Armor effect özelliği kadar hedefin armorunu azaltır. Weapon damage in %50 si kadar +24 damage verir ve 5 kez stack lenebilir. 1/1 talent

Critical Block : Başarılı blockların %30 şansla 2 kat daha fazla Block yapmasını sağlar(block value x 2). Ayrıca Shield Slam özelliğinin kritik vurma şansınıda %15 arttırır. 3/3 talent

Sword and Board : Devastate özelliğinin kritleme şansını %15 arttırır. Devastate ve Revenge özelliklerinin kullanıldığında %30 şansla 5 saniye boyunca Shield Slam özelliğinin CD si sıfırlanır ve rage harcamadan bu özelliğin kullanılmasına imkan sağlar 3/3 talent

Damage Shield : Ne zaman bir damage aldığınızda veya size karşı yapılan bir melee vuruşu blockladığınızda hedefinize Block value değerinizin %20 si kadar bir damage verirsiniz. 2/2 talent

Shockwave : Kullanıldığında baktığınız yöne doğru genişleyen bir koni şeklinde 10 yarda kadar Attack Powerınızın %75 i kadar bir damage verir ve etkisi dahilindeki mobları 4 saniye stunlar. 1/1 talent

(ufak rötuşlarla Zuberoha arkadasımızın postundan faydalandım kendisine teşekkür ederim)


Threat Değerleri :

Threat'i basit bir şekilde anlatılcak olsa oyundaki npc'lerin (yaratıkların) en yüksek tehdit oluşturan kişiye saldırması olarak düşünebiliriz.

işte biz tankların görevide skillerimizle yaratık üzerinde en yüksek
threat'i oluşturarak yaratığın bize saldırmasını sağlamaktır. Warrior'un(level 80) son haliyle skillerin threat dağılımı şu sekilde 1 threat = 1 damage(hasar olarak düşünülmüştür)

Battle Shout _______________________ 78 (tüm alandaki moblara dağılan threat)
Cleave _____________________________ hasar + 225 (alana)
Commanding Shout ___________________ 80 (tüm alana)
Concussion Blow ____________________ sadece hasar
Damage Shield ______________________ sadece hasar
Demoralising Shout _________________ 63 (tüm alana)
Devastate __________________________ hasar + atack power'ımızın %5'i
Dodge/Parry/Block___________________ 1 (defensive stance'te ve protection talent'ta improved defensive stance'e verdiğimiz takdirde)
Heroic Strike ______________________ hasar + 259
Heroic Throw _______________________ 1.50 x hasar
Rage Gain __________________________ 5 (her rage kazanımında oluşan tehdit)
Rend _______________________________ sadece hasar
Revenge ____________________________ hasar + 121
Shield Bash ________________________ 36
Shield Slam ________________________ hasar + 770
Shockwave __________________________ sadece hasar
Slam _______________________________ hasar + 140
Spell Reflect ______________________ sadeec hasar (size gelen spelli'i aynen geri aktarak aktardıgınız spell'in dmg ı kadar threat ekler)
Sunder Armour ______________________ 345 + AP'mizin %5'i kadar
Thunder Clap _______________________ 1.85 x hasar
Vigilance __________________________ vigilance attığımız arkadasımızın ürettiği tehiditin %10'u warrior'a transfer

kısa bir örnekleme vericek olursak 2500 AP(atack power)'ye, 1500 Block Value, %15 crit ve protection talentlı
bir warriorun ortalama threat değerlerini şöyle verebiliriz.

Devastate 1 1042
Devastate 2 1253
Devastate 3 1475
Devastate 4 1711
Devastate 5+ 1961
Sunder Armor 975
Revenge 4522
Shield Slam 7242
Conc. Blow 3385
Shockwave 3164
Auto attack 882
Heroic Strike 2599
Thunderclap 2605
Heroic Throw 3417
Damage Shield 542

Threat Rotasyonu :

TBC'de oynayan arkadaslar hatırlayacaktır Shield Slam - Revenge - Devastate ile birlikte heroic strike spam şeklinde bir rotasyon mevcuttu.

WOTLK ile rotasyonu şu şekilde açıklayabiliriz. Tek target tanklama ve çoklu mob tanklama

Tek target tanklamada Shield Slam skillimizi aktif oldugu her an kullanıyoruz. Sword on Board Talent'ı
ile devastate ve revenge kullanımlarımızda Shield Slam'i rage siz ve Cooldown'da ise CD'sini sıfırlayarak kullanmamızı sağlıyor.
SaB aktif oldukca SS'imizi kullanıyoruz. Shield Block skillimizi bir panik butonundan cok aktif oldugu her an kullanılmasından
yanayım hem block chance'imize %100 ekleyerek ve cok yüksek Block Value ekleyerek Shield Slam damagemızı arttırmakta ve yüksek threat
kazancına yardımcı olan bi skill. İkinci olarak revenge ne zaman aktif olursa kullanılması cok önemli. Devastate ile 5 sunderı daima target'ta tutuyoruz.
cd'si doldukca thunder clap kullanılabilir.SS ve revenge CD'de oldugu zaman Sword and Board proclaması için Devastate kullanımı cok önemli.
Bol rage olması durumunda Heroic Strike spam ile devam etmek faydalı olucaktır.

Rotasyondaki en büyük değişiklik Devastate ability'sinin debuff koymak icin kullanılmasından cok
artık bunun main skillerimiz arasında yer alması hem verdiği hasar hemde Sword and Board'u aktif etmesi
Devastate'i çok önemli kılıyor.

Resimde Rotasyonu yapabiliceğimiz ve proclamalar durumunda hangi yolların izlenebiliceğine bakabilirsiniz.

Linkleri sadece kayıtlı üyeler görebilir. Linkleri görebilmek için Üye Girişi yapın veya ücretsiz olarak Kayıt Olun



Çoklu Mob Tanklamada ise warriorlar çok daha iyi hale getirildi CD'si dolar dolmaz Thunderclap ve shockwave'in
kullanılması cok önemli, tab yaparak moblara revenge ve shield slam uygulanarak bütün mobların agrosu kolayca warrior
üzerinde tutulabilir. Devastate ile dps yapılan targetın armoru düşürülmeside yarar sağlayacaktır.Rage sıkıntısı yok ise cleave'de tercih edilebilir.
Ayrıca coklu mob tanklamada her 5 dakkada bir kullanılan Retaliation(batte'le stance'e geçerek kullanılabilir) shield wall'un cd sini kullanmadığı için sıkca tercih edilebilir.
Berserker rage artık her stance'te kullanılabildiği için extra rage kazanımında büyük yarar sağlıyor. CD'si her doldugunda kullanılması büyük yarar sağlar.

Avoidance :

Warrior'un sahip oldugu Dodge, Parry, Block, Miss gibi özelliklerin tümüne avoidance diye adlandırılıyor.
WOTLK öncesinde belli bir rating üzerinde bu sahip oldumuz özelliklere + değer geliyordu bir örnekleme yapalım
TBC'de her 100 dodge rating için dodge'umuza %lik dilim üzerinden %4 dodge geldiğini varsayalım (rakamlar sallamasyondur)

WOTLK'de ise diminishing returns denilen itemlardan alınan bu özellikleri bi bakıma tüketen
bir debuff üretildi (bu tam anlamıyla bir debuff denemez belki ama en dogru nasıl söylenir bilemedim)

bunu en basit şekliyle söyle açıklayabiliriz diyelimki elimizde lvl 80 bir warrior'umuz var ve dodge rating'i 0(sıfır) olsun. Bu warrior'a şimdi 100 dodge rating ekleyelim ve %4 dodge'a sahip olsun.
sahip olduğu dodge rating'e bir 100 dodge rating daha eklediğimiz zaman warrior'un kazanımı bir %4 daha değil %2 lik bir dodge kazanımı olucaktır.
yani 200 dodge rating'te %8 olması gerekirken %6'lık bir dodge kazanımı olucaktır. İşte buna diminishing returns denen olay sebep olmaktadır.

Örnek :
Level 80 Warrior
1.+100 Dodge rating %4 dodge
2.+100 Dodge rating %2 dodge
3.+100 Dodge rating %1.50 dodge
-------------------------------
300 Dodge rating = %7.50 dodge


Bunun yapılıs amacı warriorlara 102.4% lük avoidance'ı yakalamalarını engellemek oldugu düşünülüyor.
Böyle bir değer yakalandığı zaman warrior hasar alması hemen hemen imkansız bir noktaya geleceğinden ve bunun sonucundada rage kazanımı olmıcagından bu tip bir sistem geliştirildi.

Belli bir avoidance değeri yakalandıktan sonra bunun üzerine dahada dodge parry eklemek anlamsız bir hale geliyor.
Bunun yerine dps'e yardımcı expertise, hit, str, ap gibi enchant ve gemlerde warriorlar için önemli bir hale geliyor.

WOTLK ile Block Value en önemli mitigation(hasar azaltma) değerlerinden biri haline gelmiştir.
Hem Shield Slam hasarını arttırmakta hemde başarılı blocklarımızda aldıgımız hasarı azaltmaktadır.
2 Strength Warriora 1 Block Value olarak yansır ayrıca 1 Strength'ten 2 Atack power kazanır.
Şöyle özetlersek 1000 Block Value sahip olan warrior 5000 hasarlık bir vuruş aldığı zaman bunu 1000 daha az yer yani 4000 hasar alır.
Bu noktada Block rating veren itemların seçimindede hassas olmak gerekir %20 - %25 lik block rating yakalanması cok faydalı olur.
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst