Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Visual Basic İle TıkLama Oyunu Yapmak

BOMBFACTORY

Uzman Üye
Uzman Üye
Trabzonspor
Katılım
5 Ocak 2014
Mesajlar
3,333
Tepkime puanı
6
Puanları
136
Bu dersimizde sizlere Vb.Net'de bir tıklama oyunu yapımını anlattım.

İlk Önce Programın Mantığını Anlatmakla Başlayayım:

Program Girilen Süre Ve Hıza Göre Timer'imiz İle Birlikte Bir Geri Sayım Yapacak. Eklediğimiz Bir Buton İle İse O Süre İçerisinde Yapabildiğimiz Kadar Tıklama Yapacağız.

Hadi Başlayalım.Size İlk Önce Örnek Bir Form Resmi Vereyim.




Formda Eklenecekler;
3 Adet Etiket Olarak Label,2 Adet Gerekli Label,2 Adet Combobox,3 Adet Buton,Ve Bi Adette Timer..

Şimdi İlk Önce Süreyi Seçeceğimiz Comboboxa Sağdaki Properties Sekmesinden Items Seçeneğine Gelelim Ve Şunları Ekliyelim (Daha da artırabilirsiniz) :

60, 120, 190, 240..

Ve Sonrada Hızı Seçeceğimiz Comboboxa Aynı Şekilde :

30,40,50,60,70,80,90,100,300,500,700,900,1000,2000 ,5000

Yeterli

NOT: İtemleri Eklerken Virgülle Değil Şu Şekilde

50
60

Alt Alta Gelecek Şekilde Yazın

Ve kodlama kısmı:

Forma İki Adet Değişken Atayalım:

Kod:

Public Class Form1 Dim süre, tık As Integer

Ve Süreyi Başlat Butonuna İse:

Kod:

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click süre = ComboBox1.Text Label2.Text = süre Timer1.Interval = ComboBox2.Text Timer1.Start() End SubEnd Class

Burada Şunu Yapmış Olduk: "Süre Değişkenimizi Combobox1'Den Seç" "Label2'de İse Süre Değişkenimizi Göster" "Timer1'İmizin Hızını Combobox2Den seç" "Timer1'i Başlat"

Bana Tıkla Butonuna İse:

Kod:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click tık = tık + 1 Label1.Text = tık End SubEnd Class


Burda da Butona Tıklanınca "tık" Değişkenimizin 1 Artmasını Söyledik. Ve Label1'de "tık" Değikenimizin Gözükmesini Sağladık.

Çıkış Butonuna İse:

Kod:

Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click End End SubEnd Class

Burda Programın Kapanmasını Söyledik. Timer1'e Tıklayıp Şu Kodu Yapıştıralım:

Kod:

Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick süre = süre - 1 Label2.Text = süre If Label2.Text = 0 Then Timer1.Stop() Label1.Text = 0 Select Case tık Case 0 To 29 MsgBox("Kötü Puan, Puanınız:" & tık & "") Case 30 To 49 MsgBox("İyi Puan, Puanınız:" & tık & "") Case 50 To 89 MsgBox("Çok İyi Puan, Puanınız:" & tık & "") Case Is > 90 MsgBox("Mükemmel Puan, Puanınız:" & tık & "") End Select End If End SubEnd Class

Burada İse "süre" Değişkeninin Her Bir Saniye 1 Azalmasını Sağladık. Ve Label2'de "Süre"nin Gözükmesini Sağladık. Ve süenin 0'a İnince Timer'in Durmasını, Tık Sayımızın Sıfırlanıp Tık Sayımıza Göre "Case" Yapısıyla Mesaj Göndermiş Olduk. Mesajları Editleyebilirsiniz.

Progam Bu Kadar. İsteğe Göre Buton 2'nin Kod Ekranına:
Kod:

Select Case süre Case Is > 1 Button2.Enabled = False End Select

ekleyebilirsiniz.

Bu Süre Değişirken "Süreyi Başlat" Butonunun Tıklanmasını Engeller.
İyi Günler Sağlıcakla Kalın..
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst