Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Oyunda kullanılan kartların amacı ve kullanım şekilleri

İntifada

Uzman Üye
Uzman Üye
Bursaspor
Katılım
5 Ocak 2014
Mesajlar
1,865
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Konum
BURSA
Oyunda kullanılan kartların amacı ve kullanım şekilleri

Oyunda kullanılan kartların amacı ve kullanım şekilleri
Oyun içerisinde kullanılan kartlar 3 ana başlık altında toplanmıştır. Bu başlıklar;
Etki, Oyuncular ve Antrenman Kartlarıdır.

1-) ETKİ KARTLARI;
Maç içerisinde (oynanırken) maçın 2nci yarısında takıma verilen talimatların olduğu kartlardır. Bu kartlar 5 değişik versiyonda olup, maç içerisinde sadece 1 tanesini kullanabilirsiniz.
Bu kartların kullanılması durumunda kariyer puanınıza 5 puan ilave edilir.



1-(1) Ağırdan al : Adından anlaşılacağı gibi takımınıza, Maçın ikinci yarısında adamalarının ilk yarıdaki adamanın %50 oranında düşüğü ile oynamalarına etki eden karttır. (kendini adama %50 altına inemez)
örnek verecek olursak; Maça %100 adama ile başlarsak bu kart ile ikinci yarıda %50 oranında adamanın düşürülmesi talimatını vermiş oluruz. ilk yarıda %100 ile oynayan takımın ikinci yarıdaki adaması %50 oranında düşerek %50 seviyesine iner.

1-(2) Teşvik et : Adından da anlaşılacağı gibi takımınıza, Maçın ikinci yarısında takımınızının maça çıktığınız adamanın %50 oranında daha fazla adama ile oynamalarına etki eden karttır.
örnek verecek olursak; Maça %100 adama ile başlarsak bu kart ile ikinci yarıda %50 oranında adamanın arttırılması talimatını vermiş oluruz. ilk yarıda %100 ile oynayan takımın ikinci yarıdaki adaması %50 oranında artarak %150 seviyesine artar.
Yan etkisi :Oyuncularınızın adama yüzünden sakatlık, kırmızı kart yeme ve dirilik düşme gibi sonuçlar doğurabilir.

1-(3) Tamamen Hücum (atak) : Takımınızın maçın ikinci yarısında tamamiyle hücüma endeksli bir oyun oynamalarına talimat veren karttır.
Yan etkisi : Siz hücümu düşünürken defansınıda açık vermenize neden olur ve rakibinizin kontra ataktan gol bulma şansı artar.

1-(4) Tamamen Savunma (savunma) : Maç içerisinde savunma ağırlıklı bir oyun oynamanıza etki eden bir karttır. Bu kart kullanımında oyuncularınız savunmaya kapanır ve gol yememenizi sağlar.
Yan etkisi : ise gol yeme oranınızın azaldığı gibi gol atmanızda zorlaşır.

1-(5) Frikikler için kullan (serbest vuruş) : Takımınızın daha fazla frikik kazanmasına etki eden karttır.
Yan etkileri : Oyuncularınız frikik kazanmak için hakem aldatmaya yönelik yere yatmalarından dolayı sarı kart görmelerine neden olurlar.

ETKİ KARTLARININ KULLANIMI :

Etki kartları 2 yol ile kullanılmaktadır.
1- Maçın başlama saati öncesinde (resimde görüldüğü gibi) maç dizilimini ayarlar iken;



2- Maç başladıktan itibaren canlı yayın esnasında, kart kullanım süresi (resimde gözüktüğü gibi) içerisinde kullanılmaktadır.




NOT : Kartların aktif olabilmesi için kullandıktan sonra mutlaka sağ alt köşeden kart kullanımını onaylamalısınız.


2- OYUNCULAR KARTLARI ;

Oyuncuların gelişimlerine (kişisel) etki eden kartlardır. Bu kartlar kendi aralarında;

* Yetenek boşluğu ekle, (kendi arasında 3'e ayrılmıştır)
* Pozisyon değiştir,
* Vitamin iğnesi,
* Uzun süreli bağlanma,
* Formu arttır,
* Kır koşusu,
* Rehabilitasyon,
* Paf aratırma,
* Takma isim

olarak 9'a ayrılmıştır.

Bu kartların kullanılması durumunda verilecek kariyer puanı (Yetenek boşluğu ekle, Pozisyon değiştir, Vitamin iğnesi ve Uzun süreli bağlanma için) 5, (Formu arttır, Kır koşusu, Rehabilitasyon, Paf aratırma ve Takma isim için) 1 Kariyer puanı'dır.




2-(1) YETENEK BOŞLUĞU EKLE

Bu kartlar oyuncularımızın maç içerisinde yeteneklerine göre rakiplerimize karşı avantaj sağlamamıza yardımcı olur. Maç içerisinde yetenekli oyuncumuzun yetenek kullanılması durumunda maç anlatımından farklı olarak yeteneğini kullandığı ayrıca belirtilmektedir.

Yetenek boşluğu ekle kartı;
* 2 boşluğa kadar yetenek ekleme
* 4 boşluğa kadar yetenek ekleme
* 5 ve son yeteneği ekleme olarak 3 bölüme ayrılmıştır.

2-(1-a) 2 yeteneğe kadar (yetenek boşluğu ekleme kartı)

Bu kart (sadece) hiç yeteneği olmayan veya 1 yeteneği olana oyuncumuza yetenek eklememizi sağlar. Bu kartı kullandığımızda oyuncumuza (flu) çalışılmamış yetenek eklenir. (Bu kartı 2, 3 veya 4 yeteneği olan oyucumuzda kullanamayız)

2-(1-b) 4 yeteneğe kadar (yetenek boşluğu ekleme kartı)

Bu kart 2 veya 3 yeteneği olana oyuncumuza yetenek eklememizi sağlar. (Ayrıca hiç yeteneği olmayan veya 1 yeteneği olan oyuncuda da kullanılabilir (pazarda bulunurluluk değeri nedeniyle kullanılmasını tavsiye etmem)) Bu kartı kullandığımızda oyuncumuza (flu) çalışılmamış yetenek eklenir.

2-(1-c) 5 yeteneğe kadar (yetenek boşluğu ekleme kartı)

Bu kart 4 yeteneği olana oyuncumuza 5nci ve son yeteneği eklememizi sağlar. (Ayrıca hiç yeteneği olmayan, 1, 2 ve 3 yeteneği olan oyuncuda da kullanılabilir (pazarda bulunurluluk değeri nedeniyle kullanılmasını tavsiye etmem)) Bu kartı kullandığımızda oyuncumuza (flu) çalışılmamış yetenek eklenir.

NOT: Tüm kartlar sadece 1 yetenek boşluğu ekler ve (flu) antrenman veya kart ile çalışılmadığı sürece etkili olmaz.


YETENEK BOŞLUĞU EKLEME KARTI KULLANIMI ;

* Oyuncular sayfasından yetenek açacağımız oyuncu seçilir.
* Oyuncu listesinin sağ alt köşesinde bulunan diğer bilgiler aktif hale gelir. Buradan < Kart kullan > tıklanır.
* Karşımıza oyuncunun ayrıntısı ve kart destemiz açılır.
* İlgili kart oyuncu ayrıntılarında bulunan kart yuvasına konulur.
* < Kabul > ve < Kartı oyna > diyerek kartı aktif hale getirmiş oluruz.



Kartın kullanılmasından sonra oyuncumuzda aşağıda görüldüğü gibi silik (flu) yetenek açılacaktır.(silik (flu) yeteneğin çalışılması konusunda ayrıntılı açıklama aşağıda ayrıca belirtilmiştir.)





2-(2) POZİSYON DEĞİŞTİR

Pozisyonunu değiştirmeyi düşündüğümüz oyuncumuzun kısa sürede yeni mevkisine adapte olmasını sağlayan karttır.

POZİSYON DEĞİŞTİR KARTI KULLANIMI ;

* Oyuncular sayfasından ilgili oyuncu seçilir.
* Oyuncu listesinin sağ alt köşesinde bulunan diğer bilgiler aktif hale gelir. Buradan < Kart kullan > tıklanır.
* Karşımıza oyuncunun ayrıntısı ve kart destemiz açılır.
1- İlgili kart oyuncu ayrıntılarındaki kart yuvasına yerleştirilir.
2- Oyuncumuzu hangi mevkiye aatacak isek ilgili mevki seçilir. (yeni mevkisindeki gücü ayrıca sistem tarafından belirtilir)
3- < Kabul > ve < Kartı oyna > diyerek kartı aktif hale getirerek oyuncumuzu yeni mevkisine atmış oluruz.

N O T : Bu kart 24 saat içerisinde 1 kez kullanılabilir. Yanlışlıkla oyuncunuza bu kartı kullanma durumumda 24 saat beklemek durumundasınız.




2-(3) İĞNE (VİTAMİN İĞNESİ) KARTI

Hafif sakat oyuncularımızı bir sonraki maçta iğne ile oynamasına olanak sağlayan karttır.

İğne (vitamin İğnesi) Kartı Kullanımı;

* Oyuncular sayfasından ilgili hafif sakat (yarabandlı) oyuncu seçilir.
* Oyuncu listesinin sağ alt köşesinde bulunan diğer bilgiler aktif hale gelir. Buradan < Kart kullan > tıklanır.
* Karşımıza oyuncunun ayrıntısı ve kart destemiz açılır.
* İlgili kart oyuncu ayrıntılarındaki kart yuvasına yerleştirilir.
* < Kabul > ve < Kartı oyna > diyerek kartı aktif hale getirerek oyuncumuza iğneyi yapmış oluruz.
Kartı kullandıktan sonra oyuncu 3 gün boyunca hafif sakatlıktan kurtulur, kalan süre hem oyuncular menüsünden hemde kart kullan menüsünden izlenebilir, yarabandı icon'u bu süre içerisinde şırınga iconu halini alır. (Yeni bir kart 1 gün sonunda tekrar kullanılabilinir, ancak ertesi gün kullanılan iğne +1 gün bir ertesi gün kullanılan iğne +2 gün ekler, kart kullanmak için 3. gün sonunu beklemek daha optimal olacaktır), ayrıca oyuncu hafif sakat değilse kart kullanılamaz, sistem uyarı verir. 3. günün sonunda oyuncu hafif sakat olarak kaldığı yerden devam eder.



2-(4) UZUN SÜRE BAĞLANMA (KONTRAT) KARTI

Oyuncunuza 40 Haftalık kontrat imzalamasına imkan sağlayan karttır.

Uzun süre bağlanma (kontrat) Kartı Kullanımı;

* Oyuncular sayfasından kontratını uzatmayı düşündüğümüz oyuncu seçilir.
* Oyuncu listesinin sağ alt köşesinde bulunan diğer bilgiler aktif hale gelir. Buradan < Kart kullan > tıklanır.
* Karşımıza oyuncunun ayrıntısı ve kart destemiz açılır.
* İlgili kart oyuncu ayrıntılarındaki kart yuvasına yerleştirilir.
* < Kabul > ve < Kartı oyna > diyerek kartı aktif hale getirerek oyuncumuza 40 haftalık kontrat imzalatmış oluruz.

oyuncular sayfasında görünüm;
2-(5) FORMU ARTTIR KARTI

Formu düşük olan oyuncunun formuna +2 ekler, oyuncunun formu zaten 100 ise kullanılamaz. Oyuncu eğilimini + 1 seviye düzeltir, oyuncunun mevcut eğilimi zaten "yükseliyor" olarak gözüküyorsa eğer oyuncu formu 100'ün altında ise genede kullanılır bu durumda sadece + form eklenmiş olur. Oyuncu mevcut form'u 99 ise +1 ekler. (24 saatte bir kez kullanılır)

Formu arttır Kartı Kullanımı;

* Oyuncular sayfasından formu düşük olan, formunu yükseltmeyi düşündüğümüz oyuncu seçilir.
* Oyuncu listesinin sağ alt köşesinde bulunan diğer bilgiler aktif hale gelir. Buradan < Kart kullan > tıklanır.
* Karşımıza oyuncunun ayrıntısı ve kart destemiz açılır.
* İlgili kart oyuncu ayrıntılarındaki kart yuvasına yerleştirilir.
* < Kabul > ve < Kartı oyna > diyerek kartı aktif hale getirerek oyuncumuzun formunu +2 olarak yükseltmiş oluruz.




2-(6) KIR KOŞUSU (KONDİSYON) KARTI

Kondisyonu düşük oyuncuya hemen +5 Kondisyon ekler, kondisyon 100 ise sistem kartı kullandırmaz, oyuncu kondüsyonu 96 ise +4, 97 ise +3, 98 ise +2, 99 ise + 1 ekleyecektir, 95 ve altındaki kondisyon değerine + 5 ekler. (24 saatte bir kez kullanılır)

Kır koşusu (kondisyon) Kartı Kullanımı;

* Oyuncular sayfasından kondisyonu düşük olan, kondisyonunu yükseltmeyi düşündüğümüz oyuncu seçilir.
* Oyuncu listesinin sağ alt köşesinde bulunan diğer bilgiler aktif hale gelir. Buradan < Kart kullan > tıklanır.
* Karşımıza oyuncunun ayrıntısı ve kart destemiz açılır.
* İlgili kart oyuncu ayrıntılarındaki kart yuvasına yerleştirilir.
* < Kabul > ve < Kartı oyna > diyerek kartı aktif hale getirerek oyuncumuzun kondisyonunu +5 olarak yükseltmiş oluruz.
.



2-(7) REHABİLİTASYON

Sakat olan oyuncularda kullanılabilir, sakatlık süresini -1 gün kısaltılmasını sağlayan karttır. Oyuncu sakat değilse kullanılamaz. 24 Saat içerisinde sadece 1 Kart kullanılabilir.


Rehabilitasyon Kartı Kullanımı;

* Oyuncular sayfasından sakat olan oyuncu seçilir.
* Oyuncu listesinin sağ alt köşesinde bulunan diğer bilgiler aktif hale gelir. Buradan < Kart kullan > tıklanır.
* Karşımıza oyuncunun ayrıntısı ve kart destemiz açılır.
* İlgili kart oyuncu ayrıntılarındaki kart yuvasına yerleştirilir.
* < Kabul > ve < Kartı oyna > diyerek kartı aktif hale getirerek oyuncumuzun sakatlık süresini -1 gün düşürmüş oluruz.

2-(8) PAF ARAŞTIRMA

Paf takımındaki oyuncularında kullanılır. kovmayı düşündüğümüz bir paf oyuncusunun yerine gelecek olan oyuncunun ortalama gücünün öğrenmemize imkan tanıyan karttır. Günlük sadece 1 mevki için 3 araştırma yapabiliriz. Araştırma yapıldığı gün ayrıca otomatik olarak takımdan oyuncu kovulmaz.

Paf Araştırma Kartı Kullanımı;

* Paf takımı sayfasından araştırma yapacağımız ilgili mevkiye ait (kovmayı düşündüğümüz oyuncu) oyuncu seçilerek oyuncular sayfasının alt bölümünde açılan detaylarının altında bulunan < kov > seçilerek sayfa kayıt edilir.
* Araştırma sayfası açılarak ilgili oyuncunun sağ tarafında bulunan yeni oyuncunun yanında bulunan kart yuvasına araştırma kartı konularak < araştır > tıklanır. (resim1)
* Mevcut oyuncunun ortalama gücü (Ø) aktif olur. Eğer oyuncunun gücü istediğimiz seviyede değil ise mevcut (varsa) yeni kartlar ile 2 veya 3'ncü oyuncununda ortalama güçleri açılır.
* Bu oyuncular arasından istediğimiz 1 oyuncuyu (resim 2) < takıma > alanı tıklanarak mevcut takıma alırız.



2-(8) TAKMA İSİM

Paf takımında mevcut oyuncuların isimlerine ilave olarak lakap vermeye yarayan karttır.

(Paf) Takma İsim (lakap) Kartı Kullanımı;

* Paf takım oyuncular sayfasından lakap vereceğimiz oyuncu seçilir.
* Oyuncu listesinin altında oyuncu bilgileri aktif hale gelir. Oyuncu isminin yanında bulunan < kalem > ikonuna tıklanır.
* Karşımıza oyuncunun ayrıntısı ve kart destemiz açılır.
* İlgili kart oyuncu ayrıntılarındaki kart yuvasına yerleştirilir. Oyuncumuza vereceğimiz lakap ilgili alana yazılır.
* < Kabul > ve < Takma ismi Kaydet > diyerek kartı aktif hale getirerek oyuncumuza lakap vermiş oluruz.

** Verdiğimiz takma isim (Ad / soyadı) arasında (" ") tırnak işareti ile (resimde görüldüğü gibi) diğer menajerler tarafındanda görünür hale gelecektir.




ANTRENMAN KARTLARI

Antrenman kartları takım ve oyuncular üzerinde etki eden kartlar olarak 2 ye ayrılmıştır.

Oyuncuya etki eden kartlar; Kondisyon, Zihinsel (form), Rahatlama (Dirilik) ve Yetenek kartlarıdır. Kondisyon, Dirilik ve Form kartları bir antrenmanda 2-4-6 birim olmak üzere 3 çeşittir. Yetenek Kartı ise bir antrenmanda 2-4 antrenman puanı alabilecek şekilde ayarlanmıştır.

Takıma Etki Eden Kartlar;
Takımımızın maçlarda çıktığı taktiği çalışmasına etki eden kartlardır. Pres, powerplay, kanattan atak, doldur boşalt, Savunma, kontra atak olamk üzere 6 çeşittir. BU kartlar sayesinde takımımız daha kısa bir sürede o taktiği çalışmış olur.

 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst