Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Traitors Gate 2 - Tam Çözüm

YaSa22

Fahri Üye
Fahri Üye
Katılım
12 Temmuz 2014
Mesajlar
2,293
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
GTA
Oyun esnasında ölme olasılığımız fazla olduğu için bol bol oyununuzu kaydedin. Envantere [ I ] tuşunu kullanarak veya [ESC] tuşuyla mönüden ulaşabilirsiniz. Bazı bulmacaları geçebilmeniz için mönüden kitap (Laynard’s Book) okumanız gerekiyor.

Maceraya bir odada başlıyoruz, kitaptan 14. sayfayı okuyun ve tam karşıdaki duvarda bulunan ejderha resminin kafasını itin. Odanın ortasına doğru yürüyün, geçit açılacak merdivenlerden aşağıya inin.
Ortasında bir boşluk olan platforma gelinceye kadar ilerleyin, burada sağda ve solda olmak üzere iki tane kol göreceksiniz. Kitaptan 18. sayfayı okuyarak bilgi edinin ve önce sol sonra sağ kolu çekin. İlerleyin, merdivenlerden aşağıya inerek odanın ortasındaki tekerlek şeklindeki vanayı 6 kere çevirin (doğru yaptıysanız güneş ışığıyla yağı yakmış olacaksınız). Merdivenlerden çıkın ve tam karşınızdaki yeni kapıdan devam edin, merdivenlerden inerken yerdeki yuvarlak ızgaraya basmayın. Kırık sütunların ve sol tarafında yıkık bir merdiven bulunan bir odadayız.
20. ve 21. sayfaları okuyun, merdivenden çıkın, merdiveni kapatan sütunu 3 kere ittirin, yukarıya devam edip güneş sembolündeki duvarı ittirin. Aşağıda bir gizli geçidi açtık, aşağıya inin ve yarı açılmış gizli geçit kapısını ittirerek tam açıp ilerleyin.
Merdivenlerden indikten sonra tam karşıdaki duvarda köpek resminin yerini değiştirin, yandaki odaya girerek solda kalan tekerleği 3 kere çevirip açılan geçitten geçin (yerdeki yılana dikkat edin). Yoldan devam edin, ta ki bir ayrıma gelinceye kadar, yol ikiye ayrılacak sağdan devam edin.
Daire biçiminde, üç katlı ve zemininde bir su değirmeni bulunan bölüme geldik.
Bulunduğunuz katın duvarlarında 6 tane resim var. Resimlerde farklı hayvanlar ve onların üzerinde de semboller var bu hayvanları ve üzerlerindeki sembolleri not alın.
Orta katta sadece bir sonraki bölüme geçebileceğimiz kapı bulunuyor.
Zemin katta da 6 tane kol ve kolların karşısında hareketli heykeller var. Kolu çekip heykeli indirdiğinizde arkasında hayvan resimleri var.
Burada yapılacak işlem çok basit; ilk önce kolu çekin arkadaki hayvan resmini görün ve kolu kullanarak heykeli kaldırın. Üst katta o hayvanın üzerindeki sembol;
Dik ise, heykel üzerindeki tekerleği çevirmeden kolu çekin ve heykeli indirin.
Çapraz ise, heykel üzerindeki tekerleği bir kere çevirin, kolu çekin ve heykeli indirin.
Yatay ise, tekerleği iki kere çevirip heykeli indirin.
6 heykeli de ayarladıktan sonra orta kattaki açılan kapıdan geçin. Koridordan ilerlediğinizde bir odaya daha geleceksiniz. Odaya girince sağda veya soldaki resimleri inceleyin, bu resmi odanın sonundaki bulmacada oluşturun ve açılan geçitten devam edin.
Koridordan ilerlerken ayrıma geldiğinizde sağdan devam edin. Tekrar bir ayrıma geleceksiniz aşağıya inen merdivenleri kullanın, sola dönün ve tuzakların olduğu bölümden geçip boğa kafalı değneği alın. Değneği aldığınızda tuzaklar çalışmaya başlayacak, zamanlamayı iyi yapıp tuzaklardan geçin.
Biraz uğraşıp geçtiğinizi düşünerek, ilerleyin, sağdan devam edin, merdivenleri çıktığınızda ayrımdan sağ tarafa ilerleyin ve yılan heykellerinin olduğu bölüme gelin.
Burada 7 tane küçük yılan heykeli var bu heykellerin bakış açısını ayarlayıp geldiğimiz bölümde ki boş yere de elimizdeki boğa başlı değneği kullanacağız.
Büyük yılan heykelinin sağında ve solunda üçer tane ve arkasında da bir tane heykel var. Sağ ve soldakiler aynı olacaklar yani sağdan birinci heykel girişe bakıyorsa soldan birince heykelde girişe bakacak. Buna göre; 1. girişe, 2. şelaleye, 3. girişe ve büyük heykelin arkasındaki de şelaleye doğru dönük olacak. Bunları ayarladıktan sonra, büyük heykelin ön tarafındaki boş mekanizmaya envanterden boğa başlı değneği kullanın ve büyük heykelin içinden anahtarı alın.
Geldiğiniz yoldan geri dönün ve ayrıma gelince sağdan devam edin. Yerdeki iskeletin olduğu ayrıma gelmiş olmalısınız, sağdan ilerlemeye devam edin. Büyük bir odaya geleceksiniz.
Merdivenden inince, sol taraftan merdivenin al tarafına dolanın ve duvardaki delikte anahtarı kullanıp, soldaki mızrağı çekin, açılan bölmeden tekerleği alıp odanın sonundaki mekanizmanın sol koluna takın. Merdivenin sağ alt tarafına gidip tekrar anahtarı kullanın ve orta mızrağı çekin. Açılan bölmeden tekerleği alıp yerine bırakın. Böylece duvardaki şekli hareket ettirebileceğiz.


Yukarıdaki şekli oluşturduğunuzda, zeminden asansör yukarıya çıkacak. Asansöre binebilmeniz için zamanlamayı iyi ayarlamalısınız. Yani şekli tamamlar tamamlamaz hemen zemindeki bölmenin üzerine koşun ve asansörle yukarıya çıkın. Oyun kaydederek 2. veya üçüncü denemenizde rahatlıkla geçebilirsiniz.
Asansörden çıktıktan sonra sağa dönüp ilerleyin, tekrar sağ yapın kolu çekip merdivenlerden yukarıya çıkın, kapı kapanacak merdivenden geri aşağıya inerek merdivenin kenarındaki 4 tane küçük heykelciği alın. Yeni açılan gizli bölüme gidin. Kapıdan girdiğinizde bir müzik odasındasınız. Odayı sat yönünde dolaştığınız zaman duvar tarafında 8 tane kol var ve odanın ortasında da 4 tane beyaz tuğla var. Aşağıdaki verileri saat yönünde sayarak uygulayın.

1. tuğlaya bas, 3-3-6-6 numaralı kolları çek.
2. tuğlaya bas, 7-2-6-5 numaralı kolları çek.
3. tuğlaya bas, 1-1-4-8 numaralı kolları çek.
4. tuğlaya bas, 1-2-3-4 numaralı kolları çek.

Koridora geri dönün, merdivenlerden yukarı çıkıp sağa dönün ve ilerleyin. Merdivenden çıkıp köprüden ilerleyin ve yolun sonuna kadar gidin. Kapıyı itin, (hızlı olun) kapının solundaki boşluğa altı artı şeklindeki küçük heykelciği koyun, böylece kapı geri kalkmayacak.
Tekrar merdivenlerden çıkın. Burada iki tane tekerlek var bir tanesi merdiveni döndürür diğeri ise merdiveni yukarı aşağıya hareket ettirir. Merdiveni yan tarafa döndürün, merdivenden çıkıp yolun sonuna kadar gidin (yerdeki süslü taşa basmayın). Kapıyı itip yandaki boşluğa altı üçgen olan heykelciği koyun. Merdivenden çıkın ve tahta merdiveni 3. kapıya çevirip yukarıya çıkın, yolun sonuna kadar gidip kapıyı itin. Kapının yanındaki boşluğa altı kare şeklindeki heykelciği koyun. Yukarıda 3 tane yeni kapı açıldı, merdivenden çıkın ve odaya girdiğimiz kapının solunda kalan üstteki kapıya merdiveni çevirip çıkın.
İlk ayrımdan düz devam edip ikinci ayrımdan sola dönün, çok basit ama uğraştırıcı bir bulmaca var karşımızda. Labirent şeklindeki havuzda bir kayık var ve 3 tane de anahtar var, her seferinde bir anahtar taşıyarak kayığı sağ köşedeki boşluğa getirin. Sağ taraftaki tekerleği çevirip vantilatörlerin çalışmasını sağlayın, daha sonra da tekerleğin yanındaki kol yardımıyla vantilatörleri sırayla çalıştırabilirsiniz. 3 anahtarı da alın ve geldiğiniz koridora geri dönün.
Merdivenden yukarıya çıkın, ayrıma geldiğinizde düz devam edip mecburen sola doğru gideceksiniz. Ortasında bir boğa heykeli olan odaya geldik. Boğanın çevresinde, yerde renkli tabletler var, önce yeşil olana daha sonrada beyaz renkteki tablete boğa başlı değneği kullanın, böylece boğanın önündeki taşın içerisinden bir anahtar çıkacak, alın ve geldiğiniz yolları kullanarak dönen merdivenli odaya ulaşın.
Odaya ilk girdiğimiz kapıya göre sağda kalan üst kapıya çevirin ve merdivenden yukarıya çıkın, ikinci ayrımdan sağa dönün. Dolambaç şeklinde bir odadayız. Yukarıdan baktığınızda labirentin ortasındaki köprü şeklindeki yeri görebilirsiniz, ilk amacımız oradaki anahtarı almak. Labirentte birçok kapı var ve kapıların üzerlerinde de o kapının açılıp kapanması için basmanız gereken taşın sembolü var (çiçek, timsah vs). Anahtarı alın ve geldiğiniz yere dönüp sağdan devam edin. Geldiğiniz odada bir kafatası ve kılıçlar var toplayın ve daha sonra odanın bir kenarındaki mezarlığın başında duran taş heykele kılıç ve kafatasını takın. Gizli bir geçit açıldı, aşağıya inin.
İlerleyip üçgen şeklinde bir odaya geleceksiniz. Hemen sola dönün ve köşedeki üçgen şeklinde asansöre çıkıp boğa başlı değneği kullanarak yukarıya çıkın. Yolun sonuna kadar gidin ve bir anahtar alacaksınız. Asansörle tekrar aşağıya inin, duvarlarda çok fazla anahtar delikleri var. Her panelde 5 anahtar deliği var ve panellerin üzerinde üçgenlerden oluşan numaralar yazılmış. Küçük üçgenler 1, büyük üçgenler 10 rakamını temsil ediyor. buna göre aşağıda numarası yazılı panellere envanterinizde bulunan anahtarlardan birer tane sokacaksınız. Tek tek deneyerek envanterinizde bulunan 5 anahtarı sırasıyla takın.
16 (1 büyük ve 6 küçük üçgen) – 9 – 5 – 4 – 25 (2 büyük ve 5küçük üçgen) numaralı panellere birer tane anahtar taktığınızda gizli bir geçit açılacak.
Gizli geçitten aşağıya inip ilerleyin ve yolun sonundaki kapıyı ittirerek açın. İçeriye girdiğinizde envanterinizden gaz maskesini takıp odanın ortasındaki altın maskeyi yere düşürün, daha sonrada arkasındaki çarkı (cog whell) alın. Duvarlarda burçları simgeleyen düğmeler var, aşağıdaki sırayla basın.
Girdiğiniz kapıya bakarken sağdan birinci sembole (insan olan) basın. Daha sonra sırasıyla; boğa, ikizler, yengeç, aslan, başak, terazi, akrep, yay (okçu), koç, su testisi ve sarı renkteki son sembole basınca gizli bir geçit açılacak.
Geçitten geçip koridordaki kırık yolu kullanarak devam edin. Ayrımdan sağa dönüp labirente ulaşın.
Timsah resimli kapıyı açıp geçin ve soldaki merdivenlere ulaşın. (kapıdan geçince sol, ileri, sol, sol, ileri yaparak ulaşabilirsiniz.)
Merdivenden çıktıktan sonra ilerleyin, ayrımdan sola dönün, sol tarafta kafesin içerisindeki tekerleği görün (buraya geri döneceğiz). Koridordan devam edin, zemininde şekiller olan ve hareket eden bir köprüye geldik. Aşağıdaki yazanları takip ederek karşı tarafa ulaşabilirsiniz.

’*’ işaretli yazılar arkanızda bulunuyor. Yani geri adım atacaksınız ve bir dahaki işarete kadar geriye devam edeceksiniz.
Testi - akrep – boğa – testi – akrep* - terazi – yılan* - yengeç – yılan* - boğa – akrep – aslan – yengeç – mavi at* - yengeç* - testi – akrep – yılan – aslan – aslan – yılan.

Karşı tarafa ulaştık ve az önce yanından geçtiğimiz kafes açıldı oraya dönmemiz gerekiyor. Aşağıdaki renkler, yerdeki sembollerin kenarında bulunuyorlar.

’*’ işaretli yazılar arkanızda bulunuyor. Yani geri adım atacaksınız ve bir dahaki işarete kadar geriye devam edeceksiniz.
Sarı – 3 kere mavi – sarı* - yeşil – mavi – mavi* - mavi* - 6 kere yeşil – yeşil* - mavi* - mavi – mavi* - sarı* - mavi – 2 kere yeşil.

Gidip tekerleği alın ve yukarıdaki yöntemi kullanarak tekrar köprüden karşıya geçip kapıdan içeriye girin. Burada da sağ taraftaki aslanları kaydırarak kapıyı açmaya çalışacağız. Sırayla aşağıdaki görüntüleri elde edin ve kapı açılsın.

Aslan _ akrep / boğa – aslan / terazi – aslan / at – aslan / aslan – testi / yengeç – aslan / yay – aslan / aslan – yılan

Kapıdan geçin ve odanın ortasında kare şeklindeki taşa tekerleği koyun, mekanizmanın iç tarafına dolaşarak çarkı takın ve tekrar tekerleğin yanına gidip tam 11 kere tekerleği çevirin, Kolu çekin böylece gizli merdivenler açılacak ve en üste çıkabilirsiniz. Koridordan ilerleyip merdivenlerden çıkın ve dev heykelin kafasının yanına ulaşın.
Heykelin küpesini ittirdiğinizde bir video izleyeceksiniz. Su aktığı zaman mekanizma çalışıyor ve aşağıdaki kapı açılıyor. Amacımız kapıdan geçerek sonraki bölüme ulaşmak.
Küpeyi ittirin mekanizma aşağıya indiğinde tekrar küpeye basın ve hemen heykelin diğer tarafından aşağıya inip açılan kapıdan geçin.

Artık bir laboratuardayız, aşağıda laboratuarın bir haritasını görebilirsiniz.



Sol taraftan ilerleyin ve metal kapıdan içeriye bakmak için kameranızı (endoscope) kullanın (yerdeki ayak izine basmayın). Yukarıda iki tane boru var, bu borular hava girişini sağlıyor. Hangi borunun içeriye gittiğini öğrenip kontrol paneline (bulunduğunuz bölümde ortadaki iki metal kutudan birisi) gaz bombası koyun ama gaz maskeniz takılı olsun. Kapıdan içeriye girin.
Lab1
Yerde yatan bilim adamında envanterinizdeki i-moc cihazını kullanarak retina taraması yapın, karşıdaki kapıdan devam edip çıkın, sonraki metal kapıdan içeriye kamerayla bakın ve yerdeki ayak izinin üzerine gelip i-moc cihazını kullanın böylece kapı açılacak.
Sleeping Quarters
Yatakhanedeyiz, burada işimize yara bir şey yok ilerleyip kapıdan geçin ve bir sonraki metal kapıdan içeriye bakın daha sonra ayak izinin üzerine gelip i-moc kullanın ve içeriye girin.
Toilets
Duvardaki harita yardımıyla güvenlik odasına (security) gidin.
Security room
Harita yardımıyla kontrol odasına gidin metal kapıdan içeriye baktığınızda içeride çalışanlar olduğunu göreceksiniz. Yukarıya bakın ve boruların çıkışını öğrenerek metal kutunun içerisine gaz bombası koyun. Metal kapıdan geçin.
Control Room
Camlı odanın önündeki masanın yanına gidin. Yerde yatan bilim adamında i-moc kullanın, masadaki kırmızı düğmeye basın, ilerdeki harita kalkacak, açılan bölümden ilerleyin.
Satellite dish access shaft
Bu odada üç boyutlu, sanal bir dünya haritası var. Odanın diğer ucunda masadaki yeşil ışıklı bilgisayarda ana kartı (motherboard) kullanın, bilgisayardaki ile bizdekini değiştireceğiz. Haritadan ‘bunker’ bölümüne gideceğiz, metal kapıdan içeriye bakın, metal kutuya gaz bombası koyun ve içeriye girin.
Bunker
İçerdeki koruma bayılmış, haritaya bakarak ‘Air system Control Room‘ adlı bölüme geçin.
Air system Control Room
Girdiğinizde solda kalan camlı bölmeye girin. Girdiğinizde sağınızda kalan tankın arka tarafına geçin ve panele ‘gas canister’ koyun. Tankın diğer tarafına geçin sağdaki ilk vanayı 3 kere çevirin (ekranın üzerindeki bar seviyesi ortada olacak). Buradan çıkıp sola dönün ve oradaki vanayı da bir kere çevirin (ekranın üzerindeki bar seviyesi tam renkli olacak). Bu işlemi yaptığımızda bütün asker ve bilim adamlarını zehirlemiş oluyoruz. Harita yardımıyla Lab2 adlı bölüme gidin.
Lab2
Buradan da Professor’s Lab adlı bölüme geçin.
Professor’s Lab
Burada beyaz bir tahta var ve üzerinde kırmızı renkte yazılar bulunuyor. Tahtanın önüne gidin ve yerdeki ayak izinin üzerinde i-moc kullanarak gizli ekranın açılmasını sağlayın. Tahtanın tam karşısındaki masaya geçin ve envanterinizdeki Diskbucker’i kullanarak ekranda tarama yapın, böylece virüsü bulacağız. Buradan çıkıp kontrol odasına gidin.
Control Room
Camlı odaya girin ve yerde yatan General’de i-moc kullanın ve retina taraması yapın. Odadan çıkıp koridordan devam edin ve General’in odasına girin.
General’s Room
Masaya yakın savaşçı heykelinin elindeki mızrağı çekin, ilerdeki masanın arkasında bulunan büstün (heykel) kafasını çevirin, açılan geçitten geçip ilerleyin.
Metal bir rampaya geleceksiniz yukarıya tırmandığınızda aslı duran kovaları fark edeceksiniz, kovaların olduğu bölümde üst üste duran taşlar var onların arkasına geçip ittirin böylece kuyunun üzerindeki kilidi açmış olacağız. Rampadan yukarıya çıkmaya devam edin ve yukarıya çıktığınızda merdiveni kullanarak oyunu bitirin.
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst