Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

The Moment of Silence [Tam Çözüm]

YaSa22

Fahri Üye
Fahri Üye
Katılım
12 Temmuz 2014
Mesajlar
2,293
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
GTA
En çok beklenen macera oyunları arasında en tepede uzun süre yer alan The Moment of Silence nedense ülkemizde pek ses getirmedi. Halbuki, The Moment of Silence son zamanlarda gelen en özgün, en kaliteli macera oyunu idi.

Grafik kalitesi olarakta bir çok macera oyunundan üstün olan oyunumuzda özellikle oyunun geçtiği mekanlar tek kelimeyle mükemmel ve eksiksiz tasarlanmış. Örneğin havaalanına dikkatinizi çekerim. Oyuncu her mekanda kendisini gerçek hayatta oradaymış gibi hissediyor ve oyunun hikayesinin içerdiği Matrix vari felsefede oyuna çok ciddi bir sürükleyicilik katıyor.

Oyunumuzun ilginç bir hikayesi var ve bu hikaye çevresinde bütün ince detaylar düşünülerek yepyeni bir dünya kurulmuş. Hikayemiz 2044 yılında New York'da geçiyor. Bütün dünya eyaletlere bölünmüş ve bir dünya hükümeti tarafından yönetilmekte. Metropollerde ise değişen fazla birşey yok. Dünyanın sonunun geldiğini ilan edenler, reklam ekranları ile dolu gökdelenler, katiller, hırsızlar, çeteler, sağa solu bombalayan teröristler ve komplo teorileri kuran yaşlılar, mobile messenger'lar, ileri teknoloji arabalar, ve bir sürü abudik gubidik teknolojik cihazlar bu şehirlerin vazgeçilmezleri olarak yer almaktadalar. Kahramanımız Peter Wright ise bir haberleşme tasarımcısı olarak çalışmakta ve dünyasında olan biten politika, haberler, skandallar ve hatta çalıştığı şirketin bir numaralı gündemi olan hükümetin konuşma/düşünce özgürlüğü kampanyası bile onun umurunda değil.

Ezik kahramanımız, Peter Wright, kendisini dış dünyadan izole etmiş, hiçbir komşusunu tanımıyor ve tanımak istemiyor. Kahramanımızın hayata bu derece küsmüş olmasının sebebi ise eşini ve yedi yaşındaki çocuğunu bir uçak kazasında kaybetmiş olması(Netekim aslında kaza değil terörizm). İşinden de nefret eden Peter Wright gecelerini içki içerek chat odalarında ailesi hakkında yalanlar söyleyerek geçirmekte. Öyle ki patronu ona bir süre izin vermiş ve basit bir apartman dairesi kiralamasına yardımcı olmuş. İşte bir gün, apartmanının önünde duran bir SWAT kamyoneti, Peter Wright'ın hayatında dönüm noktası oluyor. SWAT ekibi bir anda kahramanımızın komşusu olan online gazeteci Oswald'ın evini basıyor ve Oswald'ı götürüyor. Sonrasında Oswald sanki yer yarılıyor da içine giriyor. Polis bile Oswald'ın alıkonulduğunu kabul etmiyor ve bilgi sahibi olmadığını söylüyor. Bütün bunların şaşkınlığını yaşayan kahramanımız, kendi ailesinide henüz kaybetmiş olmasından dolayı Oswald'ın eşini ve çocuğunu sahipleniyor ve olayı araştırmak için söz veriyor. Tekrar hayata dönen Peter Wright kısa sürede Oswald'ın oldukça güçlü yetkililerin de içerisinde bulunduğu dünya çapında bir komployu ortaya çıkarmak üzere olduğunu öğreniyor. Oyun boyunca kahramanımız Peter Wright'ı ve kısa bir bölümde Oswald'ın eşi Deborah'ı oynayacağız.

The Moment of Silence tam anlamıyla diyaloglara dayalı bir macera oyunu. Diyaloglar şu ana dek hiç bir macera oyununda görmediğim kadar uzun. Ancak oyun ve diyaloglar o kadar sürükleyici ki kolay kolay sıkılmıyorsunuz. Tek sorun, oyun boyunca diyaloglar içerisinde kaybolma ihtimalinizin yüksek olması. Sürekli "I want to ask something else" gibi cümleler kullanılarak diyaloglar dallanıyor. Açıkçası bulmacalar ise biraz basit kalmış. Ortalama bir macera oyuncusu çözüme bakmadan kolaylıkla bitirebilir diye düşünüyorum. Oyuncuları zorlayacak sadece bir iki zor bulmaca var. Özellikle oyunun sonundaki bulmaca çok etkileyici. Birde oyun boyunca H tuşuna bastığınızda ekrandaki bütün hot-spotlar ortaya çıkıyorki bu işinizi fazlasıyla kolaylaştırıyor.

Sözü fazla uzatmadan hemen tam çözüme geçiyorum. Komşumuz Mr. Oswald'ın SWAT ekipleri tarafından tutuklanmasından hemen sonra oyunumuz başlıyor. Tekrar hatırlatayım. Diyaloglarda her zaman bütün opsiyonları kullanarak konuşun ve sürekli "I want to ask something else" vb. cümleleri seçerek bütün seçenekleri görün.

September 29, 2044

Yerdeki oyuncak ayıyı alın. Oyuncak ayıyı önünden aldığınız kapının isim yazan panelini inceleyin. Bu kapıdan girin ve diğer kapıyı çalın. Daha sonra kendi dairenize geri dönün. Yatağınızın yanındaki çekmeceyi açıp messenger'ı alın.

Messenger'ınızdan 111'i arayıp Debbie'nin messenger numarasını öğrenin. Bu numarayı kullanarak Debbie'yi arayın. Tekrar komşunuzun dairesine gidin ve kapıyı çalın. Debbie ile konuşun. Ailenin şokta olduğunu görüyoruz. Dairenize geri dönün. Dolabınızı inceleyin. Alttaki çekmeceyi inceleyin ve "Action Toy"u alın. Diğer tarafa geçin ve pencereden dışarıyı inceleyin. Bilgisayarınızı kullanın. Christine ile konuşun. Bilgisayarınızın bulunduğu masadaki çekmeceleri açın ve inceleyin. "Bussiness card"ı alın. Messenger'dan tekrar 111'i arayın ve New York Police Department'ının telefonunu öğrenin. Polisi aradığınızda son günlerde Brooklyn West'de herhangi bir operasyon yapılmadığını öğreniyoruz. Tekrar Debbie'yi arayın ve bu günü bitirin.

September 30, 2004

Oswald'ların evine gidin ve Debbie ile konuşun. Daha sonra Tommy ile konuşun. Mr. Oswald'ın resmini alın. Sonra Tommy'ye "Action Toy"u verip uzaylı oyuncağını alın. Oswald'ların dairesinden çıkın. Asansöre doğru ilerleyin. Ortak kat tuvaletini inceleyin ve asansörü kullanarak dışarı çıkın.

Sağ alttaki Bob'un büfesine gidin ve Bob ile konuşun. "Alien Attack Club" hakkında bilgi alın. Bob'a uzaylı oyuncağı gösterin ve Essex caddesi hakkında bilgi alın. Sonra Bob'un büfesinin arkasındaki Brooklyn Park'a gidin. Birisinin bağırıp çağırdığını duyacaksınız. "Park Exit"e ilerleyin. Orada bağırıp çağıran Guru ile konuşun. Guru'nun arkasında muhtemelen Guru'nun uyuduğu yere gidin. Ortalığı inceleyin ve kabloyu alın. Yoldaki kutuyu inceleyin. Çimlere geçip gitar çalan çiçek çocuk ile konuşun. Elemanın sağır olduğunu öğrenin ve Guru ve Nuclear Cafe hakkında bilgi alın.

Bob'un büfesine geri dönüp tekrar Bob ile Guru hakkında konuşun. Yolun karşısına geçip taksiye binin ve Downtown Manhattan'a gidin.

Sol tarafa ilerleyip merdivenlerde dikilen adamla konuşun. GCP'nin ana giriş kapısına gelin ve messenger'ınızı terminalde kullanarak içeri girin. Claire ile konuşarak yeni şifrenizi alın. Tekrar Claire ile konuşun ve aldığınız şifreyi söyleyin. Daha sonra asansörü kullanarak yukarı çıkın. Brenda'yla konuşma çalışın. İlerleyin. Brian'la konuşun. Mutfağa geçip birazda özel konuştuktan sonra Brian'ın eskiden bir hacker olduğunu öğreneceğiz.

Daha sonra Bill ile konuşun. Bill'i oradan uzaklaştırmak biraz zor olacak gibi gözüküyor. Üst kata çıkın ve Mr. Greenberg ile konuşun. İşte az önce bahsettiğim diyaloglar içinde kaybolduğumuz bölümlerden birisi. Mr. Greenberg ile tekrar tekrar konuşarak bir süre daha izin koparın. Aşağı inin, taksiye binip Lower East Side'a gidin.

Essex cadde işaretini inceleyin. Cadde boyunca biraz ilerleyin. Resimleri inceleyin ve araba yıkıntısına ilerleyin. Juan ile kouşun. Ooops. Messenger'ımızı çaldırdık. Juan Messenger'ımızla birlikte Nuclear Cafe'ye girecek. Geride kalan Mike ile konuşun. Nuclear Cafe'ye girmeye çalışın fakat kapıyı kimse açmayacak. Cafe'nin karşısında ki Rita ile konuşun. Böylece Cafe'ye girmenin yolunu öğreniyoruz. Tekrar Cafe'nin kapısını çalın. İçeri girin ve Lou ile messenger'ınızı alanana kadar konuşun. Bununla beraber Lou'den bütün uzaylı hikayelerini öğrenin. Messenger arkanızdaki masada. Daha sonra Oswald'ın resmini Lou'ya gösterin. Lou bu şekilde Cypher ile tanışmamızı sağlayacak. Cypher, Cryptoloji konusunda bir uzman. Sağ tarafa doğru ilerleyip arka odaya girin ve Cypher ile konuşun. Resmi incelemesi için Cafe'nin yanındaki telescreen'de Cypher'ın bize verdiği CD'yi oynatacağız. Çalışma masasını ve duvardaki diyagramı inceleyin.

Cafe'den çıkıp Brooklyn'e gidin. Bill'i defetmenin vakti geldi. Bob ile konuşup Lite yiyeceklerden alın. Downtown Manhattan'da ki işyerinize gidin. Mutfaktaki mikrodalga fırını kullanmamız gerekiyor fakat fırına elektrik gelmemekte. Resepsiyonun bulunduğu yere gidin ve ordaki kutuyu açın. Off olan switch'i on yapın. Daha sonra mutfağa girin ve kapının hemen yanında ki prize fişi takın. Artık mikrodalgayı kullanabiliriz. Yemeği mikrodalgaya koyduktan sonra mikrodalgayı iki dakikaya ayarlayıp çalıştırın ve ofiste gezinin. Bir süre sonra Bill'e gidip yemeğin hazır olduğunu söyleyin. Böylece artık terminaller elimizde. Hemen CD'yi upload edin ve tekrar Lower East Side'a gidin.

Telescreen'ı inceleyin ve Nuclear Cafe'ye girin. Cypher ile konuşun. Resim hakkında konuştuktan sonra resimdeki mekanın Puerto Rico'da SETI isimli bir yerde olduğunu öğreneceksiniz.

Buraya nasıl gideceğimiz düşünürken öncelikle Bayan Oswald'ı arayıp konuşun ve kocası hakkında daha fazla bilgi edinin. Bu konuşma sırasında Puerto Rico'ya da JFK Havaalanında ki B Terminalinden gidildiğini öğreniyoruz. Şimdi tek ihtiyacımız ucuz uçak biletleri.

Tekrar ofisinize gidin ve Brian ile konuşun. Mr. Greenberg'in Beijing'te olduğunu öğrenin. Yukarı çıkıp Mr. Greenberg'in masasını inceleyin. Masanın üzerinde sağ taraftaki plastiği kaldırıp anajtarı alın. Bu anahtarla çekmeceyi açın. Uçuş kartlarını alın ve havaalanına gidin.

Kapıdan girin ve yukarıdaki saate bakın. Bilgisayarınızın saati ve oyunun geçtiği tarih gözükmekte. Merdivenlerden yukarı çıkın. Gerçekten büyüleyici bir havaalanındayız. Herşey mükemmler ve eksiksiz. Hemen karşınızda Terminal B var. Uçuş kartlarınızı check-in'de kullanın ve uçuş videosunu seyredin (Her daim korkmuşumdur uçaktan :)).

October 1, 2044

Artık SETI'deyiz. Research Center'a girin ve Dr. Price ile konuşun. SETI hakkında bilgi alıp bütün seçenekleri konuşup konuşmayı bitirdikten sonra tekrar konuşun. Bu sefer Oswald hakkında farklı seçenekler çıkacak. Oswald'ın orada Drake ismini kullandığını öğreneceğiz. Showcase'lerin yanından ilerleyin ve Oswald'ın resminde görülen mekanı görün. Teleskobu, parabolic dish'i ve kapıyı inceleyin. Research Center'ın yanındaki Observatory'ye girin. Sağınızdaki ekranı inceleyin ve koordinatı not edin. 3342.4768. Daha sonra Virtual Telescope'lardan birini inceleyin ve az önce not ettiğimiz koordinatları girin. Enter'e basın ve teleskoptan bakın ve resmin çıktısını alın.

Daha sonra Galaxy Shop'a gidin. Kapıdan girmeye çalıştığınızda anlamsız bir şekilde aradığımız çanta dışarı atılacak. Çantayı alın ve açın. Çantanın içinden çıkanları inceleyin. Sağa tarafa doğru ilerleyin Research Center'ın girişine gelin. Taksiye binip JFK'ya geri gelin. Havaalanından dışarı çıkıp Brooklyn'e gidin.

Bob ile konuşun. Apartmanınıza girin ve Bayan Oswald ile konuşun. Daha sonra Tommy ile konuşun. Oyuncak ayıyı bıçak ile kesin. İçerisinden bir video teyp çıkacak. Maalesef teknoloji oldukça geliştiği için bu teybi seyretmekte biraz zorlanacağız. Masanın üzerindeki anahtarı alın ve Bayan Oswald ile konuşun.

Tekrar Manhattan'daki ofisinize gidin. Mr. Greenberg'in ofisine yakın olan masada ki mıknatısı alın. Daha sonra Bill ile konuşun. Teybi seyredebilmemiz için bize bir antikacı önerecek. Taksiye binin ve Greenwich Village'a gidin.

Hemen solunuzdaki antika dükkanını inceleyin. Kapıyı incelediğinizde kapalı olduğunu ve levhanın kapının arkasına düşmüş olduğunu göreceksiniz. Öncelikle thread ile wire'ı bir arada kullanarak olta yapın. Daha sonra bu oltaya mıknatısı takın. Yaptığınız bu aparatı kapıdaki posta deliğinde kullanın ve levhayı alın. Levhayı incelediğinizde antikacının messenger numarasını öğreneceksiniz. Antikacıyı arayıp içeri girin. Etrafı inceleyin. Güvercinleri inceleyin. Köşedeki kitapları ve raftaki kasedi inceleyin. Atikacıyla uzuuuuun uzuuuuuuuuuuuuuuuuuuun konuştuktan sonra raftaki kasedi alın. Sağa doğru ilerleyin. Masanın üzerindeki VCR'ı inceleyin ve alın. Bu arada dikkatimi çekti, masanın üzerindeki aiwa walkman'in aynısından bende de vardı vakti zamanında :)

Daha sonra Nuclear Cafe'ye gidin ve Cypher ile konuşun. Çalışma masasının üzerindeki kabloyu istediğimizde bize karşılıksız veremeyeceğini söylecek. Antikacıdan aldığınız kasedi Cypher'a verin. Masanın üzerinden kabloyu alın ve Brooklyn'e, evinize geri dönün.

Telescreen'in önündeki masaya VCR'ı koyun. Cypher'dan aldığınız kablo ile VCR'ı telescreen'e bağlayın. Havaalanındaki saatin 1:46 olduğunu göreceksiniz. Bununla beraber bazı koordinatlar ve bir zeplin göreceksiniz. 8227.9347 ve 2234.6621. Sonrasında bilgisayarınızı kullanın ve Christine ile konuşun. Bu koordinatları kullanabileceğimiz tek yer var. Tabii ki SETI. Havaalanına gidin ve Terminal B'den SETI'a seyahat edin.

Research Center'ın sağ tarafından ilerleyin ve Observatory'ye girin. Video teyp'ten aldığımız koordinatları kullanarak teleskoptan bakın ve resimleri alın. Havaalanına geri dönün. B Terminal'inden çıkar çıkmaz sağa dönün ve "Lockers" a gidin. Burda yakın plana geçmeniz lazım. Burada bir süre takılıp kalmıştım. Sağa sola 3-5 kez tıkladıktan sonra Lockers'ı daha yakından görebileceksiniz. Burada camdan dışarı bakıp zeplinleri gözlemleyin. Bayan Oswald'tan aldığımız anahtarı burada kullanmamız lazım ancak hangi Locker'da kullanacağımızı henüz bilmiyoruz. Terminal A'nın yanındaki "Information Office"e girin ve Ms. Evans ile konuşun. Kapıya doğru ilerleyin ve camdan bakın. Evsiz insanlar üzerine yaptığınız yorumdan sonra Ms. Evans masasını terk edecek. Hemen arka tarafa geçip Surveillance sistemini inceleyin. Peter tarih olarak 20.9.2004'ü ve saat olarakta 2:32'yi girecek. Hatırlarsanız Mr. Oswald aynı tarih ve saat 1:46'da havaalanında çekim yapmıştı. Bu girişleri yaptıktan sonra Mr. Oswald'ı Lockers'a giderken göreceğiz ve Lockers için gerekli kodu öğreneceğiz. 2543.

Lockers'a gidin. Yakın görüntüye geçtiğinizde dolapların birini inceleyin(Zaten sadece bir tanesi incelenebiliyor). Anahtarı dolap üzerinde kullanıp az önce öğrendiğiniz kodu girin ve ajandayı alın. Ajandayı dikkatlice okuyun.

Uydu fotografları hakkında bilgi alabileceğimiz tabii ki tek bir kişi var. O da Cypher. Cypher'ın yanına gidin fotografları O'na gösterin. Bu uyduların bütün haberleşmelerin filtrelendiği birer haberleşme uyduları olduğunu öğreniyoruz.

Tekrar antikacı dükkanına gidin(Acaba izleniyor muyuz???). Messenger'ınızı kullanarak antikacı ile konuşun ve kapıyı açmasını sağlayın. Antikacı ile konuşun. Daha sonra arka odaya geçip konuşmaya devam edin.Echelon II ve Ludities hakkında herşeyi öğrendikten sonra odayı inceleyin. Kapının yanındaki dolabın arkasına geçin ve ışığı açın. Duvardaki bütün yazıları inceleyip antikacı ile tekrar konuşun. Ha, bir Bermuda şeytan üçgeni eksikti o da oldu(Bütün bu konuşmalar kendimi seçilmiş kişi olarak hissetmeme sebep oldu). Dükkana geri dönün ve güvercinlerden birini alın.

Odanıza geri dönün. Biraz dinlenmeyi hak ettik sanırım. Oldukça etkileyici bir video. Acaba gerçekten gördüklerimiz rüya mıydı?

October 2 2044

Bilgisayarınıza bakın ve Christine ile konuşun. Christine'in davranışları size de Mary'yi hatırlatıyor mu? (Bkz. Oswald'ın ajandası). Bayan Oswald ile ajanda hakkında konuşun. Odanıza geri dönün ve tekrar bilgisayarınıza bakın. Christine ile tekrar konuştuğunuzda Peter haklı olarak kontrolünü kaybedecek. Tekrar bilgisayarın başına oturun ve Christine'den özür dileyin. Dışarı çıkmak için kapıyı açtığınızda "Lunar lottary" yi kazandığınızı öğreniyorsunuz. Christine, Lottary. Sizde gittikçe kuşkulanmaya başladınız mı?

Havaalanına gidip Terminal A'da bilet ile check-in'e girin.

October 3 2044

Hostes için yorum yapmıyorum. Yapamıyorum ;) Linda ile konuşun. Biraz çakır olduk galiba. Duvardaki switchleri inceleyin. Pencereden dünyaya bakın. Odadan dışarı çıkın. Sol tarafınıza doğru, yerde "pool area" yazana dek ilerleyin. Daha sonra pool area'ya ilerleyin. SECTOR A CABIN yazan kapının yanındaki motor odasının kapısını açmaya çalışın fakat kapalı olduğunu göreceksiniz. Sol tarafa doğru ilerleyin ve Linda ile konuşun. Bu uzun muhabetten sonra oldukça ilginç şeyler öğreneceksiniz. Buradan 4 haftadan önce çıkmamızın mümkün olmadığı ve bizi burda bazı testler için kullandıkları gibi. Bunula beraber henüz etkisini anlayamadığımız kokteylden içmek zorunda olduğumuzu ve Sektör B'ye geçme yetkisinin sadece Dr. Jenkins'te olduğunu öğreniyoruz.

Sonrasında Recreation area'ya gidin. Dr Jenkins'in önünden geçip Mrs. Winter ile konuşun. Mrs. Winter'ın yanıp tutuşmakta olduğunu öğreniyoruz. Tehlikeli, çok tehlikeli çünkü sanıyorum kendisi patronumuzun karısı. Linda'nın yanına gidin ve Mrs. Winter hakkında konuşun. Tekrar Recreation Area'ya gidin ve Dr. Jenkins ile konuşun. Eğer Dr. Jenkins'ı ortalıkta göremezseniz Linda ile açamadığınız kapı hakkında tekrar konuşun ve havuza geri dönüp doktoru arayın. Doktorla konuşmadan sonra şizofreni olup olmadığımız kuşkusuna düşüyoruz. Olan biten biraz daha şekillenmeye başladı. Doktorun kokteyl hakkında verdiği bilgilerde oldukça ilginç.

Doktorla konuştuktan sonra havuzun etrafında gezinin ve Mr. Stiller ile konuşun. Kendisinin bir mühendis olduğunu öğreniyoruz. Burada beyninin yıkandığını ise anlamamız çok geç sürmüyor. Bütün bunların yanında O'na da bu seyahat biletini bir arkadaşı hediye etmiş. Bu kadar tesadüf biraz fazla değil mi? Hemen sağ tarafta bardan bir kokteyl alıp inceleyin. Peter, kokteylin dibinde birşeyler görecek.

Linda'nın yanına geri dönün ve Mr. Stiller hakkında konuşun. Linda ile konuştuktan sonra Cabin Area'ya geri dönün ve odanıza gidin. Unuttuysanız oda numaranız 28. Tarayıcıya elinizi tarattıkran sonra artık odanıza girebilirsiniz. Lavabodan bardağı ve havluyu alın. Masanın üzerinde önce bardağı koyun. Daha sonra üzerini havluyla kapatın ve kokteyli bu şekilde bardağa boşaltın. Kokteylin içindeki kapsülleri bu şekilde alacağız. Elimizi daldırıp niye almadık bana sormayın ;) Hijyen, Hijyen. Daha sonra bu kapsüller üzerinde bıçağı kullanıp kapsülleri açın.

Masanın üzerindekileri tekrar alın. Havluyu kapının üzerindeki havalandırmada kullanarak odanın havasını normale döndürün. Bunu 3. Switch'e basarak kontrol edin. Artık %21 oksijen, %1 Karbondioksit ve %78 Nitrojen var. Bu değerleri ileride kullanacağımız için not edin.

Şimdi havuzdaki bara geri dönün ve dua edin Dr. Jenkins havuz başında dikiliyor olsun. Yok eğer doktor barda yerini aldıysa Linda'nın yanına gidin. Daha sonra tekrar bara gidin ta ki doktor bardan ayrılana kadar. Eğer doktor bardan ayrıldıysa oturduğu yeri inceleyin. Daha önce bıçakla kestiğimiz kapsülleri doktorun kahve fincanında kullanın. Tekrar Linda'nın yanına gidin ve bara geri dönüp doktorun kahvesini içip içmediğini kontrol edin. Doktor kahvesini içtikten sonra kendini kötü hissedecek ve dinlenmek için gidecek. Doktorun oturduğu yeri tekrar incelediğinizde bir "radio transmitter" bulacaksınız.

Şimdi daha önce açamadığımız Sektör B'nin kapısına gidin. "Radio transmitter"ı kapının yanındaki kilitte kullanın ve kapıyı açın. Kilitli olan kapıyı ve solundaki paneli inceleyin. Koridorun diğer tarafında Sektör B'ye açılan bir kapı var ama tabii ki kilitli. Duvardaki mavi ekranı inceleyin. Odamızda normale döndürdüğümüz hava değerlerini buraya gireceğiz. Sağ üste 1, sol üste 78 ve sol alta 21 değerlerini girin. Daha sonra ortadaki switche dokunun ve işte asansörün kapısı açıldı.

Peter'in söylediğine göre burası makinelerin başka makineler yaptığı bir yer. Koridorda ilerleyin ve "discarded object"i inceleyin. "Energy Stick" i ve ne olduğunu anlamadığımız aparatı alın. Bunları inceleyin. UFO'lara benzeyen Omni-maneuverables'ları inceleyin. Sol tarafa geçin ve bu aletlerin uçmaya hazırlandığı alanlardan 22 numaralı olanın önünde durun. Buraya bu aletlerden birisi geldiğinde az önce aldığımız "energy stick"i üzerinde kullanın ve yenisini alın. Geri dönün ve asansöre binip geldiğimiz yere ulaşın. Üzerinde "Sector A, Sector C" yazan kapıdan çıkın. Hosteslerden birisi gelecek ve burayı hemen boşaltmamız gerektiğini söylececek. Zaten bay gelmişti ama hostesleri özleyeceğim doğrusu ;)

October 4, 2044

Havaalanında bu sefer tanıdık bir isim var. Lou. Lou'yla konuştuğumuzda Nevada'da bir UFO düştüğünü ve bunun için Nevada'ya gideceğini öğreniyoruz. Tahmin edin bakalım düşen UFO hangisi? Lou'yla konuştuktan sonra Air Lounge'e girin ve Gerald ile konuşun. Gerald her ne kadar nereye gideceğini söylemesede, Bermuda'ya gideceği açık ve ID kartını çaldırmış. Kim olabilir? Tabii ki Rita. Rita'nın yanına gidin ve konuşun. Hem kendi kartını hemde Gerald'ın kartını alın.

Sonra ofisinize gidin ve Brian ile konuşun. Tabii ki Brian deliye dönmüş çünkü sisteme upload ettiğimiz CD için polisler O'nu sorumlu tutmuşlar. Mutfaktaki konuşmadan sonra Brian tekrar masasına gidecek. O'nu takip edip tekrar konuşmayı deneyin. Sonuç alamayacağız tabii ki.

Ofisten çıkıp havaalanına gidin. Bu sefer C Terminaline gideceğiz. Rita'dan aldığımız güvenlik kartını burada kullanın. Peter bazı eşyalarını güvenli bir yere bırakmak isteyecek. Oswald'ın ajandasını aldığımız dolaba gidin ve eşyaları bırakın. Tekrar check-in'den geçmek istediğinizde Peter bu sefer de anahtarı yanında taşımak istemeyecek. Anahtarı, onca saattir yanımızda gezdirdiğimiz güvercine takın. Havaalanından dışarı çıkın. Peter, güvercini serbest bırakacak. Tekrar C Terminaline gidin ve güvenlik kartını kullanarak check-in'den geçin ve Bermuda'ya doğru yolculuğunuza başlayın.

October 5, 2044

Artık Bermuda'dayız. Asansörleri, zincirleri, jeneratörü ve gas tankını inceleyin. Ortadaki asansörü kullanın. Bu asansörü kullanabilmek için kontrol ünitesindeki kodu girmemiz lazım. Elimizde sadece Oswald'ın ajandası olduğuna göre ipucu burada olmalı. Son sayfalara doğru Oswald'ın notlarında bir kod dikkatinizi çekti mi?

TR M BR B � BL B BR

Bu aslında Top-Right(Sağ üst), Middle(Orta), Bottom � Right(Sağ alt), Bottom(Alt) ve Bottom-Left(Sol alt), Bottom(Alt), Bottom-Right(Sağ alt) demek.

Öncelikle "touch switch"i kullanın. Daha sonra soldaki butonları kullanarak soldaki sayının sağ üst, orta, sağ alt ve alt parçaları yanacak şekilde ayarlayın. Aynı şekilde sağdaki butonları kullanarak sağdaki sayının sol alt, alt ve sağ alt parçaları yanacak şekilde ayarlayın. Bittikten sonra sarı switch'i çevirin. Sonra asansöre binin ve üst kata çıkın. Kapının sol tarafında yüksek voltaj olduğu için Peter elleşmiyor. Sağ tarafında ise aşağıdaki düzeneğin aynısı var fakat aynı kod burada çalışmıyor.

Aşağıya inin ve diğer asansörde aynı kodu kullanarak aşağıya inin. Merdivenlerden ağağıya inin ve botu inceleyin. Daha sonra tekrar yukarı çıkın. Asansörün kontrol ünitesinde aynı kodu tekrar kullanın. Asansörün dışındaki sarı tuşa basın ve asansörün yukarı çıkmasını sağlayın. Asansör boşluğuna girin ve sol taraftaki dalgıç kıyafetlerini alın. Merdivenlerden aşağıya inip bota binin. Dalgıç kıyafetlerini Peter'in üzerinde kullanarak giyin.

Sağ üst taraftaki sütunu tıklayın. Peter bot ile oraya gidecek. Sütunun üzerindeki levhayı inceleyin. Fareyi sütunun sol tarafına getirdiğinizde "Diving" yazacak. Bu şekilde Peter'ın dalmasını sağlayın. Daldıktan sonra aşağıdaki kapağı açın ve gücü kesin. Sol tarafa ilerleyip yüzen mayını alın. Peter tekrar yukarı çıkacak. Ortadaki asansöre tekrar gelin ve aynı kodu kontrol ünitesinde kullanın. Yukarı çıkın. Kapıyı açın ve bilgisayar odasına girin. Sol taraftaki ekranları inceleyin ve burasının bir "transmitter station" olduğunu öğrenin. Sağa doğru ilerleyin ve oradaki ekranı inceleyin. Ekranda N -50023 ve SEL 2, M 1 3 koordinatları yer almakta. Yerdeki kablo makarasını inceleyin. Girdiğiniz kapının hemen sol tarafındaki ipi alın. Dışarı çıkıp asansörle aşağı inin.

Eğer şu ana dek herşeyi doğru yaptıysanız ipi mayına bağlayın. Yapmadıysanız Peter ipi bağlamayacaktır. Daha sonra Peter Zepline binecek ve istasyonun yok edilişini büyük bir zevkle seyredecek. Arka tarafa geçin. Yukarıdaki kapağı açın ve yukarı çıkın.

October 6, 2044

Oooopps, Havaalanına döndüğümüzde yakayı ele verdiğimizi görüyoruz. Peter, yerde messenger buluyor ve onu kullanarak taksiye biniyor. Ne yazık ki evimizin etrafıda sarılmış durumda. Bu durumda Peter antikacıya gidiyor. Yakalanmamız çok uzun sürmüyor tabii ki. Antikacının "The lights..The lights" diye bağırmasını not etmeliyiz.

Artık modern Alcatraz'dayız. Burası demo'da oynadığımız bölüm. Hücremizden çıkmamız için izin verildiğinde sağ tarafa ilerleyin diğer mahkumla konuşun. Saatlerce süren muhabbetten sonra hala uyumadıysanız sol tarafa ilerleyin ve gardiyan Smith ile konuşun. Smith'in Lunar 5'te beyninin yıkandığını öğreniyoruz. Daha sonra sağ tarafa ilerleyin ve dışarı çıkın.

Hemen yanınızdaki kuşu inceleyin. Bahçenin köşesine gidin. Ağacı ve kuleyi inceleyin. Kulelerde insan olmadığını ve robotlar tarafından kontrol edildiğini görüyoruz. Hücrenize geri dönün ve yatağa oturun. Hücre kapısı tekrar açıldığında ekmeği alın. Diğer mahkumun odasına gidin ve ketçabı alın. Sonra hücrenize geri dönün ve yatağa oturun. Gardiyan, kontrol için gelip şapkasını çıkardığında şapkasının içine ketçap dökün. Smith bayılınca anahtarları alın.

Sol tarafa ilerleyin ve anahtarla kapıyı açın. Sol tarafta asılı olan Mr. Longneck'i alın. Dışarı çıkın, kapıyı kapatın ve anahtarı Smith üzerinde kullanın. Odanıza girin ve yatağa oturun. Çok kısa bir süre içinde ipi hücre kapısının demirleri üzerinde kullanın ve gözünüzü kapatın. Bir diş çekmenin herhalde en acı verici metodunu izleyeceksiniz.

Daha sonra bahçeye çıkın. Biraz gezindikten sonra hücrenize geri dönün fakat yatağa oturmayın. Bir süre bekleyin. Kapılar tekrar açılacak. Tekrar bahçeye çıkın. Gece olduğunu göreceksiniz. Kapının yanındaki kuşu, ekmeği kullanarak alın. Az önce çektiğiniz(söktüğünüz) dişinizi kuşa bağlayın ve kuşu serbest bırakın. Bahçeye doğru sallanan ağaca koşun.

Ya şimdi ya da asla!!!

Peter uğruna özgürlük anıtınıda yerle bir ettiler.

October 8 2004

İlk iş olarak Bob ile konuşun ve tren biletini alın. Bu bileti taksilerin ilerisindeki MagTrain'de kullanın. Antikacı dükkanının olduğu yere geleceğiz. Dükkana girin. Anitkacının "The lights...The lights" diye bağırdığını hatırlarsak bakacağımız ilk yer avize olmalı. Avize'den güvercin ile daha önce gönerdiğiniz anahtarınızı alın. Dışarı çıktığımızda Peter havaalanına gidecek. Anahtarla dolabı açıp eşyalarınız geri alın. Taksiye binin ve Brooklyn'e geri dönün.

Parka yürüyün ve gitar çalan çiçek çocukla konuşup O'na messenger'ı gösterin.

October 9 2004

Sayemizde çiçek çocukta harcandı. İlerdeki "passage"ı geçin. Yerdeki ayakkabıyı alın.Geri dönün. İlk "passage"a girdiğiniz yere gelin. Burada köprüden sağa doğru ilerleyin. Sola dönün ve yolun sonuna kadar ilerleyin. Merdivenlerden aşağıya inin ve kapıdan Fultan caddesine çıkın. Hemen arkanızdaki düğmeye basarak ışıkları yakın. Duvarda kırık bir pano görene kadar ilerleyin. Bu panodaki metro haritasını alın. Bu metro istasyonuna girdiğiniz kapıdan geri dönün ve köprüye kadar(yer altına ilk girdiğimiz yerde) ilerleyin. Buradan ayakkabıyı aldığımız yere gidin. Küçük merdivenlerden inin. Burada dikkat edin çünkü Peter bir yerde takılıp kalıyor. Yolun devam etmesine rağmen Peteri oraya götürmek için bir kaç kez sağa sola tıklamanız gerekebilir. Sonrasında "passage"e girin ve aşağıya inen merdivenlerden devam edin. Karşınıza bir kapı çıkacak ve başka bir metro istasyonuna ulaşacaksınız.

İlerleyin ve Charlie'yle konuşmaya çalışın. Peter konuşmayacak. Trene girin ve profesör ile konuşun. Bu insanlar daha önce havaalanında gördüğümüz evsizler. Profesörle uzun uzun konuştuktan sonra adamın Matrix vari bir felsefeye sahip olduğunu görüyoruz. Ha bu arada Mr. Oswald'ı da bulmuş bulunmaktayız. O da bizim gibi Alcatraz'dan kaçmış.

Evet, uğruna hayatımızı harcadığımız Mr. Oswald ile konuşma zamanı geldi. Vagon içerisinde ilerleyin ve Oswald ile konuşun. Bize sistemin merkezinin koordinatlarının bilgisayarında kayıtlı olduğunu ve şifrenin "doublethink" olduğunu söylüyor. Bununla beraber karısını ve oğlunu görmek istiyor. Bu sırada Debbie'nin ve Tommy'nin eve hapsedildiğini seyrediyoruz.

Geri dönün ve profesörle konuşun. Bize buradan çıkmak için Juri'nin yardımcı olacağını söylüyor. Daha sonra Charlie ile konuşun. Az önce öldürülen Rodriguez'in Charlie'nin arkadaşı olduğunu öğreniyoruz. Daha sonra tekrar Profesörle Juri hakkında konuşun. İstasyonda ilerleyin ve Juri ile konuşun. Ayakkabı ile ipi beraber kullanarak ayakkabıyı tamir edin ve Juri'ye verin. Elimizde zaten harita olduğu için doğrudan apartmanımızın altına geleceğiz. Kenardaki tahta parçasını alın. Peter bu tahtayı merdivenlerin kenarlığına koyacak. Sonrasında yukarı tırmandığınızda Peter 23. katın tuvaletine gidecek. Burada kapıyı tıkladığımızda Peter, Tommy'ye neler yapması gerektiğini söyleyecek.

Sonrasında artık Debbie'yi kontrol edeceğiz. Bilgisayara tıklayın ve haritayı alın. Tommy'nin odasına girin. Kutunun üzerindeki şekerleri alın. Bu şekerlerin suda genişlediklerine dikkat edin. Daha sonra banyoya girin. Şekerleri klozette kullanın ve biraz bekleyin. Sonra şifonu çekin. Su dışarı taşacak. Daha sonra ajanla konuşun ve Tommy'yide alıp ortak kat tuvaletine götürün. Sonrasında zevkle vidoyu seyredin. Pekde zevkle seyretmeyin aslında çünkü Mr. Oswald ölüyor.

Hey daha oyun bitmedi :)

Peter, bu işin sonunu getirebilmek için Alaska'ya uçuyor. Buzun üzerindeki deliği inceleyin. Oltanın ipini takip edin. Binanın kenarına geçin ve pencereye bakın. Binaya girin. Eskimo ile konuşun. İçerde biraz gezindiğinizde olta ipinin bir zile bağlı olduğunu göreceksiniz. Binanın arkasına geçin. Üst üste yığılı keresteler göreceksiniz. Bunlardan birini suya atın. Bu kereste parçası oltaya takılacak ve zil çalacak. Böylece Eskimo, binadan çıkacak. Hemen içeri girin ve Eskimo'nun binadayken dikildiği yerin arkasındaki anahtar kutusundan anahtarı alın. Bunu dışarıdaki kar motorunda kullanın.

Kar motorunu inceleyin ve öndeki kapağı açıp içindeki gaz kutusunu ve bez parçasını alın. Sol tarafa doğru ilerleyin ve girişe gelin. Gaz kutusunu yerde kullanın. Bez parçasını onun üzerinde kullanın ve son olarakta çakmağı kullanın. Kapının üzerindeki kamerayı inceleyin. Kapı açılacak. Koridor boyunca ilerleyin. Yan taraftaki cesedi inceleyin. Cebindeki notu ve elindeki diski alın. Bulkhead'e doğru ilerleyin. Burası ana kontrol odası. Odanın ortasına doğru ilerleyin. Bilgisayarın monitörüne tıklayın.

İşte yapay zeka ile yapılan oldukça etkileyici bir konuşma. İnsan kendisini Matrix'te gibi hissediyor değil mi? Konuşma bittikten sonra artık herşey şekilleniyor. Sol alt köşeye tıklayın(Bunu bulmam çok zor oldu netekim). Merdivenlerden çıkıp kontrol panelini inceleyin. Sinyal vermeyen yere dikkat. Tekrar cesedin yanına gidin. Kapıyı inceleyin. Karşı kapıya geçin ve ortadaki dünya haritasını inceleyin.

Boş notun üzerinde çakmağı kullanın. Çakmağı gezdirdiğinizde kağıt üzerinde NA, EU, AF, AU, SA yazdığını göreceksiniz. Bunlar tabii ki kıta isimlerinin kısaltmaları. Bu sırada kıtaları tıklayın (Kuzey Amerika, Avrupa, Afrika, Avustralya, Güney Amerika). Kapı açıldığında koridorda ilerleyin.

Buradaki antenler bütün haberleşme sinyallerini alan antenler. Oswald'ın ajandasında hatırlarsanız üç sistemi durdurmanın bütün sistemin çökmesine yeteceği yazıyordu. Şu anda Kuzey Amerika'yı gösteren anten çalışmamakta. Hatırlarsanız Bermuda'da ki istasyonu yok etmiştik. Bu durumda diğerlerininde(en az üç tanesini) sinyallerini Kuzey Amerika'dan alacak şekilde ayarlayacak olursak sistemi çökertmiş olacağız.

Buradaki bulmacayı bir kaç ipucu verdikten sonra size bırakmak istiyorum. Çünkü gerçekten çok akıllıca ve zevkli bir bulmaca. Öncelikle elinize kağıt kalem alıp bütün antenleri gezmelisiniz. Her iki anten arasında birer ekran göreceksiniz. Her bir ekran bir antenin sinyalini nereden aldığını göstermekte. Ancak hangi anten olduğunu hemen anlayamıyorsunuz. O yüzden öncelike bir beşgen çizin ve antenler arasında gezdikçe bu beşgenin köşelerine anten numaralarını verin. Beşgenin kenarlarına ise ilgili köşeler arasındaki ekranlarda gördüğünüz kıta isimlerini yazın. Her antenin yanında o antenin koordinatını değiştirebildiğiniz bir kontrol paneli bulunmakta. Herhangi birisinin koordinatını en sağa ya da en sola getirerek teker teker ekranlardaki değişimleri gözleyin. Çizdiğiniz beşgende hemen köşeler(yani anten numaraları) ve bu köşelere ait olan kıta isimleri cuk diye belirecektir. Bunu neden yaptık. Bu şekilde hangi antenin Kuzey Amerika'yı gösterdiğini bulacağız ve bu antende bir değişiklik yapmayacağız. Aynı şekilde diğerlerini en sağa mı yoksa en sola mı alacağımızı hesaplayabiliriz.

Haydi bir ipucu daha. Kuzey Amerika'yı gösteren anten 108 no'lu koordinatta. Ayrıca yapay zeka ile konuştuğumuz yerdeki panelde hangi antenin sinyal almadığınıda hatırlayın.

Bu bulmacayı çözdüktan sonra alarmlar çalmaya başlayacak. Johnson'ın cesedinin olduğu yere koşun ve koridoru takip edin. Köprüyü boydan boya geçin ve 3 numaralı gemiye binin. Bu sırada New York'u vurmak üzere füzeler ateşlenecek. Roket kontrol paneline bakın ve Johnson'dan aldığımız CD'yi buraya takın. Daha sonra kırmızı level'i aşağıya indirin ve düğmeye basın.

Evet, oyunumuz bitti. O kadar süre o kadar uzun diyalgolarla oynadıktan sonra insan daha uzun bir son videosu bekliyor. Tek gördüğümüz Peter ile Debbie'nin biraz fazla yakınlaşmış olamaları :)

Is someone who murders a murderer a murderer?
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst