Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Tasarım Bir Dokunma Sporudur'

Kanatayak

Fahri Üye
Fahri Üye
Katılım
29 Ocak 2014
Mesajlar
1,434
Tepkime puanı
1
Puanları
136
Konum
Trabzon
Birçok TED konferansı konuşmasıyla tasarımcılara ilham veren akademisyen ve Autodesk'in birçok geliştirme sürecine destek veren Tom Wujec ile yeni nesil tasarım çözümleri ve eğilimler üzerine sohbet ettik.Sizi TEDkonferansı'nda yaptığınız muhteşem konuşmalardan tanıyoruz. Bunlardan birinde, "Tasarım esasında bir temas sporudur" demiştiniz. Gerçekten etkileyici bir tespit. Bunu biraz daha açabilir misiniz 'Autodesk'te yeni sayısal araç ve tasarım süreçlerinin yaratılmasına katkıda bulunuyorum. Tasarımın teknolojinin geleceği üzerine ve bu teknolojinin işimizi nasıl yapacağımız ve ne tasarlayacağımız konusundaki etkilerine odaklanıyorum. Bu görevimin yanı sıra farklı ülkelerdeki konferanslarda konuşmacı olarak yer alıyorum.Bu alıntı da benim "Bir Kule Kurun, Bir Ekip Kurun" adlı TED konuşmamdan. En Yükseğe Koyan Kazanır (The Marshmallow Challenge) adlı oyunda öğrendiğim ve gözlemlediğim bir ders bu. Yani, tasarım esasında bir temas sporudur. Bu oyun tüm duyuları ve sezgileri kullanmayı ve en iyi fikirleri yaratmayı teşvik ederek yaşanan problemin çözülmesine yardımcı olur.Sizin "Bir Kule Kurun, Bir Ekip Kurun" konuşmanız çalışanların neden ekip çalışması yapması gerektiği üzerineydi. Şirketlere de yine bu tavsiyede bulunacak mısınız?"The Marshmallow Challenge", pişmemiş spagetti makarna, yaklaşık 1 metre yapışkan bant ve bir marshmallow şekerlemesi içeren görünürde basit bir takım kurma egzersizidir. Burada zor olan malzemeleri kullanarak en yüksek yapıyı oluşturabilmektir. Marshmallow şekerlemesi ise oluşturulan bu yapının en üstüne yerleştirilecektir.The Marshmallow Challenge oyununu seviyorum çünkü bizleri yeni varsayımlarda bulunmaya teşvik ediyor. Her projenin kendi "marshmallow" sürümü var ve hepimizin doğru örneği yeni fikirlere açık olarak, yaratıcı düşünerek, varsayımlarımızı tekrar tekrar irdeleyerek, sık sık geri bildirimde bulunarak bunu yaratmamız gerekiyor. The Marshmallow Challenge her zaman çok ilgimi çekmiştir ve bu çalışmayı dünyanın dört bir tarafında 70'ten fazla tasarım atölyesinde öğrenciler, tasarımcılar, Fortune 500 listesinde yer alan şirketlerin Baş Teknoloji Yöneticileri ve daha birçok kişiyle beraber gerçekleştirdik.Uluslararası şirketlerde çalışanlar arasındaki kültürel farklılıkların, beraber etkin şekilde çalışmaları önünde büyük bir engel teşkil ettiğini düşünüyor musunuz'Bu konuda zorluklar yaşandığı açık ancak bu zorluklar üstesinden gelinemeyecek kadar büyük değil. Takımların, karşılaştıkları problemleri çözmek için basit ve etkileşimli görseller kullanmalarını tavsiye ediyorum. Çünkü görseller, çizimler ve animasyonlar kullanarak karmaşık fikirleri görünür ve somut kılabilir, bu sayede de karmaşık fikirleri daha anlaşılır hale getirebilirler.Görseller, beynin fikirleri netleştirmesine, altta yatan mantığı belirlemesine ve anlam oluşturmasına yardımcı olur. İşte bu nedenle problem çözme süreci önce görsel hale getirilmeli. Problem çözüm sürecinin görselleştirilmesi, takımın bu sürece dahil olmasını sağlamasının yanında problemi sahiplenmesi açısından da oldukça önemlidir. Takım, problemin hikayesini ve neden kaynaklandığını anlatmak üzere ne kadar fazla görsel mantık yaratırsa, sonuç üzerinde o ölçüde yetkili olur.​
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst