- Katılım
- 2 Ocak 2013
- Mesajlar
- 24,068
- Tepkime puanı
- 12
- Puanları
- 199
- Konum
- America
- Web sitesi
- www.metin2tr.net
2002 senesi ise, GTA serisinin dönüm noktası oldu. Kuşbakışı kamera açısından üçüncü şahıs kamera açısına geçirilen seri, GTA 3 ile oyun dünyasına yepyeni bir kavram, yepyeni bir tür kazandırmıştı.
Sokaklarda dolaşıp adam öldürebildiğimiz, dilediğimiz aracı çalıp sürebildiğimiz, mağazalardan alışveriş yapabildiğimiz yapım, oyunculara beklediği oynanış özgürlüğünü sunmayı başarmıştı.
GTA Vice City’i, 2005 yılında yayınlanan GTA San Andreas takip etti.oynanış bakımından son derece zevkli olsa bile, hikaye derinliğinin olmaması oyuncular tarafından eleştiri konusu haline gelmişti. Bunun farkına varanRockstar ekibi, bir sonraki GTA
oyunu için acele etmedi
GTA 5’in girişi, serinin diğer oyunlarından bir hayli farklı olmuş. Yani oyun farkını daha giriş kısmından belli ediyor diyebilirim. GTA serisinin diğer oyunlarını oynayanların da bileceği üzere, klasik olarak şehrin bir köşesinde oyuna başlar, altımızdaki araba ile bize belirtilen noktayagiderdik.
Sağlam bir hikaye kurgusuRockstar çalışanları, karakterlerin oyuna dahil olma sürecini, hikayeye son derece uyumlu bir şekilde bağlamışlar. Yani karakterlerin hiç biri gökten zembille inmiş edasıyla oyuna dahil olmuyor.
GTA 5’te de GTA serisinin temel mantığı aynen korunmuş. Yani dilerseniz oyunun hikayesinde ilerleyebilme adına haritada beliren görev noktalarından görevler alabilir, dilerseniz de Los Santos’un altını üstüne getirebilirsiniz. Yalnız hemen yeri gelmişken belirteyim. GTA 5’te polislerden kurtulmak, serinin diğer oyunlarında olduğu kadar kolay değil.
öz arabalardan daha doğrusu araçlardan açılmışken sürüş dinamiklerine de bir değinelim. GTA 5’te son derece tutarlı sürüş dinamikleri mevcut. Yani aracı kontrol ederken o kadar da zorlanmıyorsunuz. Her aracın kendine has bir sürüş dinamiğinin olduğunu da belirtelim.
Los Santos gerçekten çok büyük bir şehir ve bu şehirde keşfedilmesi gereken çok şey var. Yeri gelmişken ufak bir detayı da sizlerle paylaşmak istiyorum. Los Santos’tan sıkıldığınızda, bir tekneye atlayıp adayı terk etmeye kalkıştığınızda sonunuz acı bir ölümle sonlanıyor. Nasıl mı?
Rockstar çalışanları, öyle bir şehir yaratmışlar ki, daha oyunun giriş sinematiğinde “Ah be... Şimdi Los Santos’ta olmak vardı” diye içinizden geçiriyorsunuz. Çünkü Los Santos, her öğesiyle adeta yaşayan bir şehir olarak karşımıza çıkıyor.
Son olarak Los Santos’la ilgili deniz altı dinamiklerine de değinmek istiyorum. Zira sizlere şehri bile anlatmaya kalksam en az 20-25sayfalık bir yazı çıkar. Değinemeyeceğim çok şey var. O yüzden bunları mazur görün. Neyse, konumuza dönecek olursak, Los Santos’ta bizleri su altında da en az su üstündeki kadar canlı bir bekliyor.
GTA 5’te eleştireceğim tek nokta ise araçların hasar modellemeleri. Şöyle ki, altınızdaki araçla yüksek hızda giderken bir yere çarptığınızda,aracınızın kaportasında sadece bir iki ufak ezik meydana geliyor. Sürüş esnasında yaptığınız ufak tefek sürtmeler ise aracın dış görünümüne herhangi bir zarar vermiyor. Dolayısıyla, hasar modellemesi oyunun ihtişamına biraz gölge düşürmüş diyebilirim.