Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

MotoGP 13 İncelemesi

Quatro

<marquee><b><span color="#FF0000">Do not break the
Fahri Üye
Katılım
28 Temmuz 2013
Mesajlar
391
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Her ne kadar bugüne kadar hep farklı firmalar tarafından yapılıp dağıtılsa da, oyun dünyasının en uzun soluklu serilerinden biridir MotoGP. Arada verilen “fireleri” saymazsak da, on üç yıldır bizlerle olmaya devam ediyor. Evet, geçen yıl yeni oyun çıkmamıştı ve MotoGP yapımları uzun süredir PC platformuna da gelmiyordu. MotoGP 13 ise sadece PC değil, PlayStation Vita için de çıkış yapıyor.

Detaylı bir karakter yaratma ekranına sahip olan oyunda, Valentino Rossi ve Marc Marquez gibi efsane yarışçılar da yer alıyor, hatta onlarla yarışma imkânına sahip oluyoruz. Pistlerin ve takımların da tamamen 2013 MotoGP, Moto 2 ve Moto 3 dünya şampiyonalarından alındığı oyunda kariyer modu ve dolayısıyla simülasyon öğeleri ağır basıyor. Tıpkı diğer yarış oyunlarında olduğu gibi “assist” seçenekleri yer alıyor ama bu sefer cidden epey fazlalar. İster easy seviyesinde tüm assistler açıkken oynayabiliyorsunuz, isterseniz de her şeyi realistik seviyeye alıp gerçek bir MotoGP deneyimi yaşayabiliyorsunuz. Bunun yanında motorsikletlere yarışlar öncesi değişiklikler yapma şansınız bulunuyor. Hava durumuna veya çeşitli dış etkenlere bağlı olarak frenlerde, lastiklerde, süspansiyonda oynamalar yapabiliyorsunuz. Bu noktada sürüş dinamiklerinin iyi olduğunu söyleyebilirim.


[video=youtube;NqvbjT3xRac]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&amp;v=NqvbjT3xRac[/MEDIA]

Kariyer modunun yanı sıra oyunda Grand Prix, World Championship, Instant Race, Time attack ve "Multiplayer" seçenekleri de yer alıyor. Single player modların üzerinde "career" kısmı hariç pek de zaman geçireceğinizi sanmıyorum. "Multiplayer " yarışları ise eğlenceli geçiyor ve bağlantı sorunları pek yaşanmıyor. Aynı zamanda ekranı ikiye bölerek de oynamak mümkün. Yeni MotoGP’de her ne kadar yapımcılar bir sürü değişimden ve dinamik hava koşullarından bahsetse de, büyük çoğunluğu oynanabilirliğe pek de etki etmiyor. Düşünün, en dikkatimi çeken şey Shift 2: Unleashed’da da kullanılan kask kamerası oldu.

MotoGP 13’ün en canımı sıkan tarafı ise görsellik yönü oldu. Her ne kadar sesler iyi olsa ve Moto GP’nin uluslararası sunucusu Gavin Emmett oyunda yer alsa da, grafikler tamamen “çağdışı” denecek düzeyde kötü. 2013 yılındayız, sevilen bir oyunu devam ettiriyorsun ve kitlenin karşısına teknik yönden bu kadar yetersiz çıkıyorsun. Her modelleme, her kaplama buram buram "anti aliasing" yoksunluğu çekiyor, her şey göze batıyor. Partikül ve hava efektleri ise aynı derecede kalitesiz. Motor modellemeleri dahi kurtarmıyor. Üstelik oyunun "options" kısmını açtığınızda “yüksek çözünürlüklü kaplamalar” gibi seçenekler görüyorsunuz ve iyi bir şeyler umut ediyorsunuz, bilhassa "intro" yu izledikten sonra.

Sözü çok uzatmaya gerek duymuyorum. Elimizde her zamanki gibi yapımcılar tarafından çok fazla değiştirildiği söylenen ama aslında serinin bir önceki oyunlarının yamalanmış hâli var. Tek fark bu sefer PC ve PlayStation Vita için de çıkıyor olması. Motorsiklet tutkunuysanız memnun kalacağınızı düşünüyorum ama onun dışında çok da tavsiye etmem.

 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst