Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Memento Mori - Tam Çözüm

YaSa22

Fahri Üye
Fahri Üye
Katılım
12 Temmuz 2014
Mesajlar
2,293
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
GTA
Müzeden çalınan tablolar ve bu olayın arkasındaki sis perdesi… Lara Svetlova ve Max Durand’ın başrolünde olduğu maceranın gizemini sizler için araladık.

Act I: Begining

Telesekreteri kontrol ediyoruz. Etrafı kontrol etmek için TAB tuşuna basıyoruz ve kitaplığın sağındaki gardıroba tıklıyoruz. Kanepe ve koltukların yanındaki kahve masasından CD kabını alıyoruz. Aşağı doğru gidip bilgisayara geliyoruz ve sürücüden CD’yi alıyoruz. Envanteri açıp CD kabı ile CD’yi birleştiriyoruz. Mouse’un yanındaki Permanent Pen’i alıyoruz. Bilgisayarın sağında duvardaki TV’ye tıklıyoruz. Alttaki masadan şarj aletini (Charger) alıyoruz. Merdivenlerin solundan geçip pencerenin sağına oradan da soldaki merdivenlere gidiyoruz. Cekete tıklıyoruz ve cep telefonunu alıyoruz. Soldan çıkıyoruz, haritada Interpol’ü seçiyoruz.

Damian Neville ile konuşmamız lazım. Binaya girip asansörü kullanıyoruz, ofise giriyoruz. Burada Ostankoviç’i aramamız gerekiyor. Bunun için önce elimizdeki şarj aletini (Charger) sağdaki prize takıyoruz. Cep telefonunu şarj aletiyle kullanıyoruz, masadan telefonu alıyoruz ve Envanterdeyken sağ tıklıyoruz. Cep telefonundaki listeden Ostankovic’i seçip telefon simgesine tıklıyoruz. Bilgisayardan Database’i seçiyoruz. Abramchikov, Jennings, Ostankovic, (Lara) Svetlova Larisa ve Max Durand hakkındaki yazıları okuyoruz.

Telefonu kullanarak 302’yi çeviriyoruz ve Muriel’le konuşuyoruz. Daha sonra 513’ü tuşluyoruz ve Jenings ile cep telefonu bataryası hakkında konuşuyoruz. Not tablosuna bakmak için sağ tıklıyoruz ve bütün notları okuyoruz. Ofisi terk edip laboratuvarı seçiyoruz. Masadaki resme yakından bakıyoruz. Ekrandaki orijinal resmin kopyasını inceliyoruz. Kasaba sahnesi olan fotoğrafı seçiyoruz. Karşılaştırılacak resim, orijinal resmin sağ alt parçasını gösteriyor. Fotoğrafta Permanent Pen’i kullanıyoruz. Hataları düzeltmek için ise süngeri kullanıyoruz. Fotoğrafa tıklıyoruz. Farklılıkları bulmak için merceği kullanıyoruz Bulduğumuz farklılıklara tıklayınca otomatik olarak işaretleniyor. Burada en az üç farklılık bulmamız gerekiyor (Üçten az bulursak farklı sonla bitiriyoruz) Kalemi bırakıp laboratuvardan çıkıyoruz.

Binadan çıkıyoruz ve CD’yi Damien’e veriyoruz. Yanıt olarak olumlu veya olumsuz şıklardan birini seçiyoruz. Ofise gidiyoruz cep telefonu bataryasını alıp, notu okuyoruz. Envanterdeyken cep telefonuna sağ tıklıyoruz, ok tuşlarını kullanarak arkasına bakıyoruz. Kapağa tıklıyoruz eski bataryayı çıkarıp envanterdeki yeni bataryayı kullanıyoruz. Bilgisayarı kullanıyoruz. Mesajları okuyoruz ve Pierre’e mesaj yazıyoruz. Cep telefonunu kullanmayı deniyoruz. 302’yi çeviriyoruz ve Muriel’le konuşuyoruz.

Permit’i alalım ve masadaki dosyayı inceleyelim. Masadan çakmağı alalım. Ofisten çıkalım. Sokakta en alt tarafa gelerek haritayı açalım Hermitage Nuseum’u seçelim.

Nöbetçiyi inceleyelim ve onunla konuşalım. Adamın yanmamış bir sigarası var. Permit’i nöbetçiye gösterelim, Ostankovic aradığında yanıtımızı seçelim. Çakmağı nöbetçide kullanalım ve müzeye girelim. Merdivenlerden üst kata çıkalım. İleri gidip soldaki pencereleri kapatalım ve cep telefonunu kullanalım. Ostankovic’i seçelim, Ostankovic’le konuşup cevabımızı belirleyelim. Sağdan diğer odaya gidelim ve koridordan resim galerisine girelim. Koridordaki Peter the Great resminin oradaki bariyeri inceleyelim. Biraz önce cep telefonu kullandığımız yere geri dönelim ve tekrar telefonu açıp, Ostankovic’i arayalım. Bariyer ve Peter the Great resmi hakkında konuşalım. Resim galerisine dönüp yerdeki bariyere bakalım. Karanlık koridordan devam edelim. Daha önce restore edilecek resmin konduğu boş duvara bakalım. İsimliğin üzerinde çakmağı kullanalım. Çakmağı duvarın en altına doğru hareket ettirelim. Max bir esinti hissedecek ve küçük bir yarık görecek. Yarığı inceleyelim ve bariyerin olduğu yere geri dönelim. Sağdaki kırmızı ipi alalım Düşen Restraint Post’u inceleyelim. Post’un diğer tarafındaki kancayı alalım. Yarığın olduğu yere geri dönüp kancayı yarıkta kullanalım ve açılan geçitten geçelim.

Act III: Under the Surface

Kapının yanındaki kırmızı düğmeyi inceleyelim. İleri gidip aşağı, kanalizasyona inen merdiveni kullanmayı deneyelim. İpi merdivende kullanıp kopan yeri bağlayalım. Tekrar aşağı inmeyi deneyelim, bu sefer de bir meşaleye ihtiyacımız olacak. Solda, yerde duran taşı alalım. Sağa, boruların olduğu yere gidelim paslanmış çarkı inceleyelim. Yakındaki Insulation Rag’ı alalım. Çarkın aşağısındaki metal ayraçta taşı kullanalım ve kırılan ayracı alalım. Envanteri açıp Insulation Rag ve ayracı (Bracket) birleştirelim. Merdivene gidelim ve çakmakla meşaleyi yakalım.
Kapıda taşı kullanarak açık kalmasını sağlayalım (Kapı kapanırsa farklı sonla bitiriyoruz). Merdivenden aşağı inelim ve kapıdan girelim. Resmi inceleyen cübbeli adama bakalım. Keşiş ile konuşalım. İleri gidip keşişi durduralım. Köprüde olumsuz cevabı seçelim ve devam edelim.


Lara Pierre ile konuşuyor ve Pierre, Lara, laboratuvardaki kromatografı kalibre ederse Abramchikov’un ölümünü araştıracağını söylüyor. Makine kılavuzu ise bilgisayarda. Bilgisayara girip Available Information bölümünden GCT55-XD’yi seçiyoruz. Buradaki bilgileri okuyoruz. Standart sıcaklık ve nem koşullarında Environment Type 2’yi kullanmayı öğreniyoruz. Yeni aygıtlar için en düşük hızlandırıcı seçeneği tavsiye ediliyor. Varsayılan mod ise 3. Odadan dışarı çıkıyoruz. Laboratuvara gidip kromatografı inceliyoruz. Görüntüyü sola kaydırıp makinenin yanındaki kağıdı inceliyoruz. Kalibrasyon protokolü 3’te. Görüntüyü tekrar sola kaydırıp makinenin arkasını görüyoruz. Buradaki prize tıklıyoruz. Makineyi önden görecek şekilde görüntüyü çeviriyoruz. Makinenin sağındaki düğmeye tıklıyoruz.

Sol alttaki sarı RUN düğmesine basıyoruz. Sağdan şu numaraları giriyoruz:

Environment Type: 2
Calibration Protocol: 3
Acceleration Specification : 1
Default Init Mode: 3

İşlemi tamamladıktan sonra ofise geri dönüyoruz. Bilgisayardaki mesajları okuyoruz. Bilgisayardan çıktıktan sonra Ostankovic arıyor. Olumlu yanıtı seçiyoruz.

Act V: Awakening

Ostankovic’in ofisinde Max’in başına gelenleri dinliyoruz. Ostankovic Lara’ya Lyon’a geri dönmesini söylüyor. Yatağın sağından odaya giriyoruz. Raftaki Sergey’in resmini inceliyoruz. Kadınla konuşup odayı terk ediyoruz.

Act VI: Searching

Bilgisayara gidiyoruz. Lara’nın gönderdiği mesajları okuyoruz ve cep telefonunu alıyoruz. Bilgisayarı kullanıyoruz ve monitörün üstünde görülen mesajları okuyoruz. Mesaj yazmayı seçiyoruz ve buradan Malvin’i seçiyoruz. Odayı TAB tuşuyla inceliyoruz. Buzdolabının üzerindeki perdeyi açıyoruz ve sprey boya kutusunu alıyoruz. Yatağa gidiyoruz ve yatağın üstündeki raftan defter ve kalemi alıyoruz. Holden geçerek Aunt ile konuşuyoruz. Kadın falımıza bakmak istiyor burada olumsuz cevap verirsek oyun farklı sonla bitiyor. Odadan çıkıyoruz, Andre ile konuşuyoruz. Dışarı çıkıyoruz.

Müzeye giriyoruz. Holü geçiyoruz resim galerisine giden koridorun önündeki çöp kutusunu inceliyoruz. Sağdan resim galerisine giriyoruz. Ziyaretçi ile konuşuyoruz. Yukarı bakıp güvenlik kamerasına tıklıyoruz. Nöbetçiyle konuşuyoruz, dışarı çıkıyoruz.

Milita’ya gidiyoruz. Binaya girip Ostankovic ile konuşuyoruz. Nöbetçiyle kamera hakkında konuştuktan sonra Max kamerayı soruyor. Masadan fotoğrafları alıyoruz. Envanteri açıp resimlere sağ tıklıyoruz ve resimleri yakından inceliyoruz. Resme, nöbetçiye ve sağdaki resme tıklıyoruz. Üçüncü fotoğrafta yerdeki hasarlı kısma tıklıyoruz. Fotoğrafların zamanlarını not edebilmek için sol üstteki 12:05:57, 12:06:07 ve 12:06:15 (3 fotoğraf için) yazan yerlere tıklıyoruz. Daha sonra ilk fotoğraftaki zamana tekrar tıklıyoruz (İlk ve üçüncü fotoğrafları kıyaslamak için). Max’in yorumunu dinliyoruz. Ostankovic’le fotoğraflar hakkında konuşuyoruz ve müzeye gidiyoruz. İçeri girip resim galerisine doğru gidiyoruz. İçeri girip merdivenin oradaki yeni nöbetçi ile konuşuyoruz. Makarov Embankment’a gidiyoruz.

Sarhoş adamla konuşuyoruz. Apartman bloklarının oradan ortadaki girişe gidiyoruz. Sağdaki kapıyı çalıyoruz. Tanya ile konuşuyoruz. Ekranın aşağısına ilerleyip Hydrant Cabinet’i açıyoruz ve Thinner’ı alıyoruz. Asansöre binip binayı terk ediyoruz. Binanın sağındaki sokaktan giriyoruz. Barın solundaki duvardaki graffitiye bakıyoruz. Bara giriyoruz. Barmenle konuşuyoruz. Dışarı çıkıyoruz envanteri açıp sprey boya kutusuyla Thinner’ı birleştiriyoruz. Sprey boyayı graffiti üzerinde kullanıyoruz. İçeri girip serseriyle konuşuyoruz. İguanalı kutuyu (Transport Box) alıyoruz. Barmenle konuşuyoruz ve dışarı çıkıyoruz. Tanya’ya dönüyoruz ve verdiği Katya Doll’u alıyoruz. Teyzemizin evine (Auntie’s) gidiyoruz.

Andre’nin arkasından kahveyi alıyoruz. Andre ile konuşuyoruz. Kahveyi diğer odadaki teyzemize veriyoruz. E-mail alıyoruz ve bilgisayara gidiyoruz. Mesajları okuyoruz. Hunter’s Tracks’i seçiyoruz. Write Message’dan Lara’ya mesaj atıyoruz. Ostankovic arıyor ve Militia’ya gidiyoruz.

Ostankovic’le konuşuyoruz. Nöbetçiyle konuşuyoruz. Max bebeği gösteriyor. Defteri nöbetçide kullanıyoruz. Teyzemizin evine gidiyoruz. Bilgisayarı kullanıyoruz ve Lara’dan gelen mesajları okuyoruz. Lara’ya mesaj yazıyoruz.


Act VII: Symbols

Sokağın solundaki reklam standının yanındaki açık renkli binadan içeri giriyoruz. Kütüphaneciyle konuşuyoruz. Lara’nın adını verdikten sonra kütüphaneci yardım etmeyi kabul ediyor. Dövmedeki sembolleri gösterdikten sonra adam bir kitaptan bahsediyor. Sola çalışma odasına gidiyoruz ve Andre’yi görüyoruz. Andre’nin sağında aşağıda duran masayı inceliyoruz. Katalogu inceliyoruz. Son girişlere bakıyoruz. Sağ sayfada Societas Scania by John Christopher Stewart girişine tıklıyoruz. Soldaki kitaplığa gidiyoruz. Güvenliği açmak için merdivenin altına tıklıyoruz. Üst ortadaki rafa tıklıyoruz. Merdivenin altına tıklayarak güvenliği kilitliyoruz. Yukarı çıkıp ince kitabı alıyoruz. Societas Scania üst rafta. Envanterdeki kitabı açıyoruz ve kitabın adını kontrol ediyoruz. Kitap kataloguna geri dönüyoruz Thin Book girişinden John Christopher Stewart - Societas Scania’yı seçiyoruz. Sağa, kütüphaneciye geri dönüyoruz. Kitabı adama veriyoruz.

Act VIII: Secrets

Odadan dışarı çıkıyoruz ve binayı terk edip Lara’nın evine gidiyoruz. Kanepenin arkasındaki kitaplığa gidiyoruz. Pandora Kutusu’nu yapan Hephastos ile ilgili bilgi alıyoruz. Binadan çıkıp müzeye gidiyoruz. Bankta oturan yaşlı adamla konuşuyoruz. Hephastos’un hayatı hakkında bilgi alıyoruz ve Hephastos’un sakatlığı olduğunu öğreniyoruz. Lara’nın ofisinde bilgisayarı kullanıyoruz. Mesajları kontrol ediyoruz. Sakatlığı olan sanatçıları araştırıyoruz. Üç isim var hepsini kontrol ediyoruz. Aurelio Diaz’ın Hephastos bağlantısına tıklıyoruz ve çıkıyoruz. Cep telefonunu açıp Ostankovic’i arıyoruz.

Act IX: Initiation

Sokakta gezen adamla konuşuyoruz. Sağdaki kapıya gidiyoruz. Kapıyı açmayı denediğimizde kilitli olduğunu görüyoruz. Apartman kapısının solundaki posta kutusunu kontrol ediyoruz. Diaz’ın posta kutusundaki mektubu inceliyoruz. Binadan içeri giriyoruz. Soldaki diyafonu kullanıyoruz. Lara otomatik olarak Diaz’ın düğmesine basıyor ve yanıt alamıyor. Komşuyu deniyoruz. Komşu Portekizce konuştuğu için Lara bir şey anlayamıyor. Cep telefonunu açıp Diego Jimenez’i arıyoruz. Giriş için gerekli olan cümleyi öğreniyoruz. Diyafonu kullanıp komşuyla konuşuyoruz. Konuşma bittikten sonra tekrar Diego’yu arıyoruz. Diego hattayken cep telefonunu konuşma paneli üzerinde kullanıyoruz. Diego komşuyla konuşuyor ve kapı açılıyor.

İçeri girince pencerenin yanındaki kapıya gidiyoruz. Kapıyı inceleyip kilitli olduğunu görüyoruz. Kapının yanındaki yangın söndürücüsünü inceliyoruz ve binadan çıkıp inşaat alanına gidiyoruz.

Aşağıdaki yoldan inşaat alanına giriyoruz. Uyuyan işçiyi uyandırmaya çalışıyoruz. Radyoya önce sağ sonra sol tıklayıp yakından bakıyoruz. Frekans düğmesini çevirip bir müzik istasyonu buluyoruz. Anteni çeviriyoruz. Yerden kırılan radyoyu alıyoruz. İşçiyle konuşuyoruz. Sağa doğru ilerliyoruz. Arkadaki kapıyı açıyoruz. Üstteki ana düğmeyi inceleyip tıklıyoruz. Sağda duvardaki taksi işaretine tıklıyoruz. Cep telefonunu işarette kullanıp kaydediyoruz. Sağdaki Shed’i açıyoruz ve Nipper-Tongs’u alıyoruz. Apartmanın yanından sokağa geri dönüp yolun öbür tarafındaki taksi standına gidiyoruz. Yolun aşağısındaki haber panosuna bakıyoruz. Üzerinde kitapların olduğu masanın sağından yerdeki kağıt parayı alıyoruz. Sağdan sokağın karşısına geçiyoruz. Makineyi inceleyip kullanıyoruz. 135 numarayı tuşluyoruz ve yeşil düğmeye basıyoruz. Lara lolipop ve bozuk paraları alıyor. Envanteri açıp lolipopu yakından inceliyoruz. Yakın görüntüdeyken lolipopa sol tıklıyoruz. Tekrar inceliyoruz ve paketi açılmış lolipopa tıklıyoruz. Lara lolipopu yiyor ve geriye çubuk kalıyor. İnşaat alanına geri dönüyoruz. Treylerin arkasındaki panele tekrar bakıyoruz. Ana düğmeye bastıktan hemen sonra sağ taraftaki düğmeye çubuğu yerleştiriyoruz. Düğmenin altındaki kırmızı ışığa tıklıyoruz.

Diaz’ın apartmanına gidiyoruz. Yangın söndürücüsünü inceliyoruz ve Nipper’ı yangın söndürücüsünde kullanıyoruz. Yangın söndürücüsünü alıyoruz. Yangın söndürücüsünü alırken arka planda aletin çalışması gerekiyor ki, Lara’nın çıkaracağı sesi kimse duymasın. Phillip aradığında olumsuz cevabı seçiyoruz. Perdenin solundaki düğmeden ışıkları açıyoruz. Kapının önündeki kilimi inceliyoruz. Kilimin diğer köşesine bakıyoruz ve Lara anahtar buluyor. Perdenin sağındaki ışık düğmesine tıklıyoruz. Perdeden içeri giriyoruz ve LIV Santi’nin posterlerini görüyoruz. Pencerenin yanındaki masaya gidiyoruz ve üst sol çekmeceyi açıyoruz. Romen rakamı ile ilgili kağıdı inceliyor ve tıklıyoruz. Çekmece görüntüsünü döndürüyoruz ve hesap makinesini alıyoruz. Hesap makinesine yakından bakıyoruz. Sağ taraftaki düğmeye basıyoruz. Hesap makinesinin arkasına bakıyoruz ve pil kapağını açıyoruz. Radyoya yakından bakıyoruz. Radyonun arkasına bakıyoruz. Pil kapağını açıp pilleri almayı deniyoruz. Bozuk paraları pillerde kullanıyoruz ve pilleri alıyoruz. Pilleri hesap makinesinde kullanıyoruz. Makineyi açıyoruz. Kitaplığa gidiyoruz. Kitaplığı hareket ettirmeyi deniyoruz.

Kitaplığa yakından bakıyoruz. Sağdaki pul koleksiyonu kitabını inceliyoruz. Pul koleksiyonu kitabının 3.sayfasını açıyoruz ve cımbızı alıyoruz. Dışarı, posta kutularının alana geri dönüyoruz. Cımbızı Diaz’ın posta kutusunda kullanıyoruz. Daha önce gördüğümüz sokakta turlayan adama bozuk paraları veriyoruz. Tekrar cımbızı Diaz’ın posta kutusunda kullanıyoruz ve zarfı alıyoruz. Envanteri açıp zarfı yakından inceliyoruz. Zarfı çevirip kapağa tıklıyoruz. Envanterde mektubu yakından inceliyoruz. Sol tıkla açıp okuyoruz. Diaz’ın dairesine gidiyoruz. Kitaplıktaki kitaplara yakından bakıp sağ tıklıyoruz. Kitaplara tıklayınca Lara numara kaydedecek. Kitaplıkta 50 (Ways to Cause Back Pain), One (Mind's Eye), 5 (Centuries of Print Making) adlı kitaplara bakıyoruz. Sırtlarındaki rakamlar 7, 1, 3. Kitaplığa yakından bakarken hesap makinesini yakından inceliyoruz. Sağdaki düğmeyle aleti açıyoruz. 7,1, 3, = tuşlarına basıyoruz. Kitaplığa tıklıyoruz. Gizli odaya girip etrafı inceliyoruz. Liv’in fotoğrafının olduğu mankeni görüyoruz. Masaya gidip 9mm tabanca mermilerini alıyoruz. Daha önce kilimin altından aldığımız anahtarla kapının sağındaki dosya dolabını açıyoruz.

Act X: Darkness

Uyanınca kapının sağındaki kapının yanındaki dosya dolabına gidiyoruz. Metal dolaba sağ tıklıyoruz ve cep telefonunun ışığını açıyoruz. Tekrar metal dolaba sağ tıklıyoruz ve dolabın arkasından 9mm tabancayı alıyoruz. Envanteri açıp daha önce aldığımız mermileri tabancayla kullanıyoruz. Kapıyı engelleyen kitaplığa tıklamayı deniyoruz. Masanın yanındaki X ışını makinesine gidiyoruz. Makinenin arkasına bakıyoruz. Arkadaki kapağı kaldırmak için bozuk parayı kullanıyoruz. Patlayıcı ampulü alıyoruz. Kitaplık kapısının arkasında bunu kullanıyoruz. Ampul üzerinde tabancayı kullanıyoruz. Kapının sağındaki metal dolabı hareket ettiriyoruz. Tekrar ampule ateş etmeyi deniyoruz. Dışarı çıktıktan sonra envanteri açıp, cep telefonuna sağ tıklıyoruz Taxi Lisboa’yı arıyoruz.

Act XI: Witness

Lara ile Max arasındaki konuşmayı izliyoruz. Daha sonra soldaki telefon kulübesine gidiyoruz. Yakından bakıp telefonun bozuk olduğunu görüyoruz. Telefonun yanındaki plastik bardağı kaldırıyoruz ve acil numaraları görüyoruz. Cep telefonunu numaraların üzerinde kullanıyoruz. Cep telefonunu açıyoruz ambulansı seçip arıyoruz.

Act XII: Confidentiality

Interpol ofisine gidiyoruz. Bilgisayarı kullanıp mesajları okuyoruz. Important Events’i seçiyoruz, Charlotte’un mesajını okuyoruz. Charlotte’a Glaskow seyahati için mesaj yazıyoruz. Garnott’un bilgilerine bakıyoruz. Telefonu kullanarak 548’i arıyoruz ve Garnott’la konuşuyoruz.

Act XIII: Meeting

Kapının solundaki plakayı inceliyoruz. Güvenlik kamerasını, yerdeki büyük düz taşı, duvarın solundaki plakayı, bitkiyi ve duvarı inceliyoruz. Lambanın yanındaki taşı alıyoruz. Bitkiye tıklıyoruz ve yere düşen parçayı alıyoruz. Bunu güvenlik kamerasında kullanıyoruz. Soldaki duvardan kalenin içine tırmanıyoruz. Soldaki kapıya tıklıyoruz. Yakından bakıp kapı kolunu deniyoruz. Anahtar deliğini inceliyoruz. Kapının sağındaki boruyu inceleyip boruya tırmanıyoruz. Yerden boru parçasını alıyoruz. Soldaki kapıya geri dönüyoruz. Boru parçasını kameranın altında yerdeki düz, büyük taş üzerinde kullanıyoruz. Lambanın yanından aldığımız taşı yere koyduğumuz boru parçasının üzerine koyuyoruz ve parçayı eziyoruz. Yerden metal parçalarını alıyoruz. Kilitli olan kapıya geri dönüyoruz.

Duvara tırmanıp kapıya ve kilide yakından bakıyoruz. Metal parçalarını anahtar deliğinde kullanıyoruz. Üstteki metali sola alıyoruz metali serbest bırakmak için tıklıyoruz. Alttaki metali anahtar deliğini ortalayacak şekilde ayarlıyoruz. Doğru konumda Lara konuşuyor. Üstteki parçayı tutup yavaşça alttaki parçayı ortalayacak şekilde hareket ettiriyoruz. Doğru yaptığımızda Lara tekrar konuşuyor ve otomatik olarak tornavidayı ve küçük bıçağı alıyoruz. Sağdaki kiler penceresini kontrol ediyoruz. Soldaki kapıya geri dönüyoruz. Kapının solundaki metal plakayı kontrol ediyoruz. Tornavidayı kullanarak plakayı duvardan çıkarıyoruz. Kiler penceresine gidip plakayı pencerede kullanıyoruz. Pencereden içeri giriyoruz. Pencerenin altından paleti alıyoruz. Sağa gidip çelik kapıyı kontrol ediyoruz. Kapının yanındaki elektrik düğmesine basıyoruz. Çelik kapıyı inceliyoruz. Ön tarafa gelip elektrik kutusunu inceliyoruz. Tornavidayı elektrik kutusunda kullanıyoruz.

Act XIV: Package

Kapıda zili duyuyoruz. Kiler penceresinden tırmanıp soldaki kapıya gidiyoruz. Kapı ızgarasına yerleştirilen posta zarfını alıyoruz. Envanteri açıp, posta zarfını inceleyip adrese bakıyoruz. Görüntüyü yan görüntüye getiriyoruz ve sağ ve sol kenarlardaki çıkıntıları inceliyoruz. Her iki kenara da sağ ve sol tıklıyoruz. Zarfın arka alt kısmına bakıyoruz. Çıkıntılı yüzeye tıklıyoruz ve zarfın arkasında bıçağı kullanıyoruz. Bombadaki kablolara tıklıyoruz. Böylece mavi ve kırmızı kabloları alıyoruz Zarftaki metal kutuyu alıyoruz. Metal kutuyu açıyoruz ve notu okuyoruz. Kilere geri dönüyoruz. Sola gidip paletin solundaki raftaki kutuyu inceliyoruz. İçindeki giysiyi alıyoruz.

Elektrik kutusuna gidiyoruz. Taşı tornavidaya vurmak için kullanıyoruz. Yerden tornavidayı alıyoruz. Elektrik kutusunu yakından inceliyoruz. Panelin sağındaki sigorta düğmesini çeviriyoruz. Kablolarda bıçağı kullanarak kabloları deliyoruz. Envanterdeki kabloları alıyoruz. Soldaki kabloyu tıklıyoruz sonra sol çelik kapı kablosundaki deliğe tıklıyoruz. Böylece kırmızı kabloyla bağlanıyor. Sağdaki kabloya tıklıyoruz sonra sağ çelik kapı kablosundaki deliğe tıklıyoruz. Bu da mavi kabloyla bağlanıyor. Sağdaki sigorta düğmesini çeviriyoruz ve kapıyı açıyoruz. Kapıdan içeri girdikten sonra yerdeki Teahan’ın cesedine bakıyoruz. Masadaki PDA’yı görüyoruz. Elbiseyi kullanarak PDA’yı alıyoruz. Envanterde PDA’yı kontrol ediyoruz. Envanterdeyken giysiyi PDA’da kullanıyoruz ve PDA’yı masaya geri koyuyoruz. Monitörlere sağ tıklıyoruz. İki kere sola gidip koridordan geçiyoruz. Kiler kapısından dışarı çıkıyoruz ve Lara, Ostankovic’i arıyor.

Act XV: Flight

Kütüphanecinin notlarını kontrol ediyoruz. Envanterde notları okuyoruz. Bütün paragraflara tıklıyoruz. Kütüphaneden dışarı çıkıyoruz. Soldan haritaya çıkıyoruz. Militia’ya gidiyoruz. Ostankovic’le konuşuyoruz. Ofisten dışarı çıkıyoruz ve Andre’le konuşuyoruz. Polis arabalarının önündeki ikinci bankın üzerinden gazeteyi alıyoruz. Gazetedeki bütün sayfaları okuyoruz. Teyzemizin evine gidiyoruz. Kadınla konuşuyoruz. Bilgisayara dönüp Andre’den gelen mesajları okuyoruz. Lara’ya Fin manastırı hakkında mesaj yazıyoruz. Lara aradıktan sonra envanterdeki gazeteyi kontrol ediyoruz. Üçüncü sayfanın altında okuyucu notu sayfasına tıklıyoruz. Burada kayıp Fransız kitabı hakkında bir duyuru var.

Kütüphaneye gidiyoruz. Duyuru panosuna yakından bakıyoruz. Bütün duyuruları okuyoruz. Duyuruları tıklayıp yerlerini değiştiriyoruz. İki kartın altında çizgi roman kitaplarıyla ilgili bir duyuru var. Makarov’un mekanına gidiyoruz. Sarhoş adamla konuşuyoruz. Binanın sağından çıkıyoruz. Bara girip Nada ile konuşuyoruz. Müzeye gidiyoruz. Hole ilerleyip çöp kutusuna bakıyoruz. Fotoğrafçıya tıklıyoruz ve iki kere konuşuyoruz. Max’i vazoya yakın bir konuma getiriyoruz. Daha sonra Max’in fotoğrafını çöpten alıyoruz. Makarov’un yerine gidip fotoğrafı Nada’ya gösteriyoruz

Act XVI: Eternal Sleeper

Görevli keşiş ile konuşuyoruz. Köprüye geri dönüp manastıra çıkıyoruz. Başkeşiş ile konuşuyoruz. Soldaki binaya gidiyoruz ve ilk kapıdan içeri giriyoruz. Çevreye bakıp masadan su kabını alıyoruz. Odadan çıkıp bahçeye gidiyoruz. Resmi çalan dövmeli, genç keşişle konuşuyoruz. Havuza tıklıyoruz ve su dolu sürahiyi alıyoruz. Yatak odasına geri dönüyoruz. Su dolu sürahiyi ocağın üzerine koyuyoruz. Masadan kibriti alıyoruz. Ocağın kapısını açıyoruz. Solda çırayı alıyoruz ve ocağın içine yerleştiriyoruz. Kibriti kullanarak çırayı yakıyoruz. Ocağın altındaki kül kutusunu çekiyoruz. Ocağın kapısını kapatıyoruz. Kaynayan sürahiyi almayı deniyoruz. Odadan çıkıp sağdaki yemek odasına gidiyoruz. Yemek masasındaki keşişi inceleyip, keşişle konuşuyoruz ve adamın büyüteç kullandığını görüyoruz. Şöminenin yanına gidip sağda asılı duran bez parçasını alıyoruz. Yatak odasına geri dönüyoruz.

Bez parçasını kaynayan sürahiyi almak için kullanıyoruz. Isınmış su dolu kabı aynanın altındaki küvette kullanıyoruz. Buharla ortaya çıkan, aynadaki sözcükleri okuyoruz. Yatak odasından çıkıp Andre ile konuşuyoruz. Yemek odasına gidiyoruz ve başkeşiş ile konuşuyoruz. Dışarı çıktıktan sonra sağdan köprüye gidiyoruz. Soldan ormana gidiyoruz ve kutsal alanı görüyoruz. Alana yakından bakıyoruz. Kibriti mumda kullanıyoruz. Mesajı bulmak için figürlere tıklıyoruz. Yemek odasına geri dönüyoruz ve kitap okuyan keşişten büyüteci ödünç alıyoruz. Geri dönüp büyüteci figürlerde kullanıyoruz. Sol üstteki ele tıklayıp gevşek taşı görüyoruz. Gevşek taşa tıklıyoruz ve gizli bölmeden mesajı alıyoruz. Envanteri açıp mesajı okuyoruz.

Manastıra geri dönüyoruz ve oradan da bahçeye gidiyoruz. Havuzu geçtikten sonra kripta kapısını görüyoruz. İçeri girip balkona çıkıyoruz. Aşağıdaki ekrana geçip sağdaki merdivenlerden aşağı iniyoruz. Nişlerin içindeki mezarları açıyoruz ve inceliyoruz. Her bir mezarda semboller var. Bunlar Ars Moriendi’deki semboller. Nişlerin arasından Altar’a geri dönüyoruz. Pürüzlü figüre bakıyoruz. Figürün altındaki armadaki sembollere yakından bakıyoruz. Bunlar mezardaki sembollerle aynı. Sırayla aynaya, teraziye, spirale, haça ve kum saatine tıklayarak kapıyı açıyoruz.

Masanın yanındaki lambayı açıyoruz. Çevreye bakıyoruz. Tüm resimlere bakıyoruz. Sağ alttaki resmi inceliyoruz ve arkasında kilitli dolabı görüyoruz. Sol alttaki üç resmi inceliyoruz. Bunlar müzeden çalınan resimler. Sağ alttaki ahşap kutuyu inceliyoruz. Teslimat fişine yakından bakıyoruz ve Rotterdam’a teslim edileceğini görüyoruz. Odayı ve kriptai terk ediyoruz. Yatak odasına geri dönüyoruz genç keşişe yanıt yazıyoruz. Shrine’dan mesajı alıyoruz ve mürekkep şişesine koyuyoruz. Shrine’a tıklıyoruz ve mesajı yerleştiriyoruz.


Act XVII: Truth

Yatak odasından çıkıp Andre ile konuşuyoruz. Shrine’a geri dönüp ikinci mesajı alıyoruz. Bahçeye gidip sağdan kriptaya giriyoruz. Havuzun solundan geçip desteklere bakıyoruz. Ahşap desteği ittirip yapının bir kısmının etkilenmesini sağlıyoruz. Böylece bakıcının ilgisini çekiyoruz. Sağdan geri dönüyoruz. Max’in arkasındaki kulübede samanlığın yanındaki alet kutusunu alıyoruz. Anahtarları alıyoruz ve kriptaya gidiyoruz.

Altarın arkasındaki gizli odaya giriyoruz. Sağ alttaki resme tıklıyoruz. Anahtarları kilitli dolapta kullanıyoruz. Siyah düğmeye basarak alarm sistemini devre dışı bırakıyoruz. Envanterdeyken alet çantasına yakından bakıyoruz. Çekici ve maşayı alıyoruz. Sağ çekmeceyi açıyoruz ve metal kutuyu görüyoruz. Kutunun sağ tarafını görecek şekilde görüntüyü çeviriyoruz. Mekanizmaya tıklıyoruz. Çivileri alıyoruz. Ahşap kutuya tıklayarak yakından bakıyoruz. Maşayı köşelerdeki çivilerde kullanıyoruz (4 adet). Kapağı kaldırmak için tıklıyoruz. İçindeki heykelleri görüyoruz.

Sol alttan çalıntı resmi alıyoruz. Max otomatikman üçünü kutuya koyuyor. Kutudaki resimlere sağ tıklıyoruz (Görüntü üstteyken) ve yakın görüntüye geçiyoruz. Kutunun kapağını kaldırıyoruz. Çivileri dört köşede de kullanıyoruz. Laptop’ı kullanarak Ostankovic’e teslimatla ilgili mail yolluyoruz. Kriptadan çıkıyoruz. Anahtarları banka geri koyuyoruz.

Yemekte başkeşiş ile konuşuyoruz. Konuşmada olumlu yanıt veriyoruz. Dışarı çıkıp Andre ile konuşuyoruz.

Bahçeye gidip havuzun oradan sağa giriyoruz. Kibriti soldaki samanlıkta kullanıyoruz ve yangın başlatıyoruz. Gelişen olayların ardından havaalanında Max, Lara’yı arıyor ve neler olduğunu anlatıyor.

Act XVIII: Madness

Teyzemizin evinden çıktıktan sonra St. Anna Sanatorium’a geliyoruz. Yolun kenarında park halindeki arabaya bakıyoruz. Kapının yanındaki diyafonu kullanıyoruz ve kadınla konuşuyoruz. Önce olumlu, sonra olumsuz, sonra tekrar olumlu yanıtı seçiyoruz. Olanları izledikten sonra kapıyı açmayı deniyoruz. Doktorla konuşup olumlu yanıtı seçiyoruz. Doktorla tekrar konuşunca kapıyı kontrol ediyor. Bir kez daha konuştuktan sonra olumsuz yanıtı seçiyoruz. Doktor anahtarı veriyor. Anahtarı kapıyı açmak için kullanıyoruz. Tekrar doktorla konuşuyoruz soru soruyoruz.

Aynaya gidip tıklıyoruz. Max aynayı kırıyor. Kırılan parçayı alıyoruz. Penceredeki ızgarayı kaldırmak için tıklıyoruz. Uzak görüntüde yukarı bakıp ampule sağ tıklıyoruz. Masanın ayağına bakıyoruz. Sandalyeyi alıyoruz. Max sandalyeyi ışığın altına taşıyor. Ampule tıklıyoruz ve Max sandalyeye çıkıyor. Tekrar ampule tıkladığımızda ise masanın bacağını alıyoruz. Yatağın kenarından masa bacağını tekrar alıyoruz. Ayağı pencere ızgarasında kullanıyoruz. Sağdaki yangın dolabından baltayı alıyoruz. Lara baltayı kapıda kullanıyor ve olanları izliyoruz.
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst