Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Ethernet, Kablosuz Ağ’a Karşı: Ping, Veriler & Daha İyi Oynamak

ALABEYİ

Fahri Üye
Fahri Üye
Galatasaray
Katılım
3 Eylül 2014
Mesajlar
1,191
Tepkime puanı
2
Puanları
126
Konum
Adana
Bİlmemİz Gereken Terİmler






[HR][/HR]PİNPON OYNAYIP PAKET KAYBETMEK

ETHERNET, KABLOSUZ AĞ'A KARŞI: ORTALAMA PİNG FARKI

MİLİSANİYEDE






Dünya üzerinde League of Legends oynayan oyunculara baktığında, Kablosuz Ağ bağlantısı ile oynayan oyuncuların ortalama pingi, Ethernet bağlantısı ile oynayan oyuncuların ortalama pinginden 6,7ms ile 11,7ms daha fazla.
Ama bu sürekli yüksek ping olduğu anlamına gelmiyor. Aslında, yüksek ping genellikle anlık ping sorunu olarak deneyimlenir: pingin aniden çok yükselir ve kısa süre sonra normale döner (genellikle bütün takımın öldükten ve Yi, merkezinin etrafında dans ederken). Yukarıdaki grafik, anlık ping sorununun şiddetini ya da süresini göstermiyor sadece oyunlar arasındaki ortalama ping farklılığını gösteriyor.

ETHERNET, KABLOSUZ AĞ'A KARŞI: ORTALAMA PAKET KAYBI FARKI

YÜZDELİK SAYILARLA






Aynı şekilde, Kablosuz Ağ kullanan oyuncuların, Ethernet kullanan oyunculara göre yüzde 1,9 ile 3,7 arasında daha çok paket kaybı yaşadığını keşfettik. Büyük bir sayı gibi gelmeyebilir ama göz önüne alınması gereken iki şey var:

1. Bilgisayarın ile Riot sunucusu arasında her paket kaybı yaşandığında, yeni paket için bir istekte bulunulması gerekiyor. Paket kaybı yüzdesinin sıfıra yakın olması gerekir çünkü paket kaybı yaşandığında bir son vuruş kaçırabilir, ultini kullanmakta gecikebilir hatta Baro da çarp kaçırabilirsin (kesin paket kaybı yaşanmıştır değil mi ormancılar?).
2. Ping grafiğimize benzer olarak bu da paket kaybının süresi ya da büyüklüğünü göstermiyor. Oyuncular genellikle büyük anlık ping sorunuyla karşılaştıklarında gecikme yaşıyorlar. 1,9 ve 3,7 yüzde dilimleri, Kablosuz Ağ ve Ethernet oyuncularının ortalama ping farklılığını gösteriyor.


[HR][/HR]KABLOSUZ AĞ’DAN KİM OYNUYOR?

Tamamen meraktan, kim Ethernet kim Kablosuz Ağ dan oynuyor araştırdık ve gerçekten ilginç sonuçlarla karşılaştık:
Bazı bölgeler Kablosuz Ağı diğer bölgelere göre daha çok kullanıyor. KR de oynanan oyunların yüzde 90 ı Ethernet üzerinden oynanırken, NA ve OCE sunucularında oyunların yarısından fazlası Kablosuz Ağ ile oynanıyor.
OYNANAN OYUNLARIN BAĞLANTI TÜRÜNE GÖRE YÜZDESİ

BÖLGELERDE






Bunun bir nedeni Kore de masaüstü bilgisayarların popülerliği ama tabii NA oyuncularının boş vermişliğinden de olabilir.
Dereceli oyunlarda Ethernet kullanımının, ARAM ve Normal oyunlara göre az bir farkla da olsa daha fazla olduğunu gördük.
OYNANAN OYUNLARIN BAĞLANTI TÜRÜNE GÖRE YÜZDESİ

OYUN MODLARINDA






Ethernet ile Kablosuz Ağ arasındaki en ilginç fark kümeler arasında. Bütün bölgelerde, yüksek kümelerdeki oyunların çoğunluğu Ethernet bağlantısı ile oynanıyor. Ethernet bağlantısı ile oynamak ile kümenizi yükseltmeniz arasında doğrudan bir ilişki kuramasak da yüksek liglerde oyuncuların çoğunluğunun Ethernet tercih ettiği aşikâr. Bu konuda yapabileceğim en iyi açıklama, yüksek liglerdeki oyuncular bu muhteşem ötesi, inanılmaz eğlenceli oyunu oynamak için ellerinden geleni yapıyorlar.
OYNANAN OYUNLARIN BAĞLANTI TÜRÜNE GÖRE YÜZDESİ

KÜMELERDE







[HR][/HR]KABLOSUZ AĞ, OYUN PERFORMANSIMI NASIL ETKİLEYECEK?

Şu anda iki şey biliyoruz: 1) Kablosuz Ağın bağlantı kalitesi üzerinde kötü bir etkisi var. 2) Faker, Kablosuz Ağ bağlantısıyla nerdeyse hiç oynamamıştır. Bu yüzden bir sonraki soru Kablosuz Ağ’ın mı yoksa Ethernetin mi oyun içi performansını ölçülebilir bir şekilde etkilediği.
Bu analiz için kullanılan oyun içi istatistikler: Minyon Skorları (MS), Kazanılan Altın, K/D/A, Şampiyon Ustalığı ve Zafer/Bozgun oranı. Analizimizi dereceli oyunlar ve aynı şampiyonu hem Ethernet hem Kablosuz Ağ bağlantısında oynayan oyuncularla sınırlandırdık. Temel olarak aynı oyuncunun Ethernet bağlantısıyla Fizz oynamasıyla Kablosuz Ağ bağlantısıyla Fiddlesticks oynamasını karşılaştırmak istemedik (çünkü

Linkleri sadece kayıtlı üyeler görebilir. Linkleri görebilmek için Üye Girişi yapın veya ücretsiz olarak Kayıt Olun

).Anlık ping sorunuyla ilgili bulduğumuz vahim durumdan sonra sonuçlar bizi şaşırttı. Veriyi nasıl bölersek bölelim, Kablosuz Ağ üzerinden oynamanın Minyon Skoru, K/D/A ya da Şampiyon Ustalığı gibi bazı belirli performansları kötü yönde etkilediğine dair nihai bir kanıt bulamadık.
Analizimiz sadece NA bölgesi oyuncularını kapsıyor fakat sonuçlar küresel düşünülebilir. Anlık ping sorunuyla ilgili bulduğumuz vahim durumdan sonra sonuçlar bizi şaşırttı. Veriyi nasıl bölersek bölelim, Kablosuz Ağ üzerinden oynamanın Minyon Skoru, K/D/A ya da Şampiyon Ustalığı gibi bazı belirli performansları kötü yönde etkilediğine dair nihai bir kanıt bulamadık.
Bu konuda bazı varsayımlarımız var:
1. Kablosuz Ağ’dan kaynaklanan gecikme, oyun oynanışını kötü yönde etkilerken genelde sadece kısa süreli etkiler yarattığı için oyun içinde bu etkileri ayırmak çok zor (örnek: bir sesin içinde sinyal yakalamak gibi).
2. Kablosuz Ağ’dan oynayan oyuncular anlık ping sorunu ve paket kaybına alışmış olabilirler (etkili bir şekilde adapte olarak).
3. Takımda başka dört oyuncu olduğu için, oyunun gidişatını bir oyuncunun Kablosuz Ağ kullanıyor olması önemli derecede etkilemeyebilir. Özellikle diğer takımda Kablosuz Ağ kullanan diğer oyuncular varsa.


Oyuncuların Kablosuz Ağ ve Ethernet üzerinden aynı şampiyonu oynama zorunluluğunu kaldırınca, Ethernet’in kazanma oranı yüzde 1,1 ile 1,7 arasında arttı.
Şaşırtıcı bir şekilde, oyuncuların Kablosuz Ağ ve Ethernet üzerinden aynı şampiyonu oynama zorunluluğunu kaldırınca, Ethernet’in kazanma oranı yüzde 1,1 ile 1,7 arasında arttı. Bu durum bölgeler arasında da tutarlılık gösteriyor. Neden şampiyon zorunluluğunu kaldırmanın böyle bir etki oluşturduğunu bilmiyoruz. Bir varsayım, oynanan şampiyonu iki bağlantı arasında kontrol ederken oyuncuların hep oynadıkları şampiyonlara odaklandık. Eğer bir şampiyonu hep oynarsan muhtemelen Kablosuz Ağ’dan kaynaklanan anlık ping sorunuyla nasıl başa çıkacağını da biliyorsundur fakat yeni öğrenmeye başladığın bir şampiyonda olduğunda anlık ping sorunu daha büyük bir problem haline geliyor.

ETHERNET, KABLOSUZ AĞ'A KARŞI: KAZANMA ORANINDAKİ FARK

YÜZDELİK DİLİMLERDE







[HR][/HR]KİŞİSEL DENEYİMİM

Yerleştirme maçımı kaybettiğim gece internete girip 15 metrelik bir Ethernet kablosu siparişi verdim. Kabloyu kedimden kurtardıktan sonra bağlantım üzerinde bir takım testler yaptım ve Ethernet ile Kablosuz Ağ arasındaki kalite farkının gerçekten büyük olduğunu fark ettim.
KABLOSUZ AĞ OYUN BAĞLANTI KALİTESİ


PingPaket KaybıHer İkisi







ETHERNET OYUN BAĞLANTI KALİTESİ


PingPaket KaybıHer İkisi








BAĞLANTI ÖLÇÜTLERİKABLOSUZ AĞ
ÖRNEĞİ
ETHERNET
ÖRNEĞİ
Ortalama Pİng62.4ms38.2ms
Ortalama Paket KaybI3.9%0.0%
Sapma33.7ms0.21ms
Pİng Sorunu (> 2x En düşük Pİng)190
Paket KaybI Sorunu (> %15 Paket KaybI)90


Tabii ki Kablosuz Ağ kullanırken daha yüksek ping, daha fazla paket kaybı ve daha fazla bağlantı sorunu yaşıyordum. Özellikle gecikmeyi deneyimleme şeklim çok ilginçti. Oyunun belirli kısımlarında hiç sorun yaşamadığım yerler olduğu gibi, kısa süreliğine giren anlık ping sorunları ve paket kayıpları da oluyordu. En çok gecikmeyi de böyle anlarda yaşadım.
Benim deneyimim uç bir örnek ama hadi bunu yorumculara soralım: kullandığınız bağlantı türünde nasıl deneyimler yaşadınız? Bağlantınızı güçlendirmek için kaç metrelik kabloları denediniz (50 metreden uzun mu?) ve bu yazıyı okuduktan sonra Ethernet e geçmeyi düşündünüz mü?
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst